آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

شعار روی درب ساختمان اداره کل زندان اردبیل؛ تکذیب: کثافت محض و یک سانسور تمام عیار است 

فعالین مدنی آذربایجانی در اردبیل امروز چهارشنبه ۱۹ آذر ۹۹ با دیوار نویسی اعتراضی در «میدان ارتش» که یکی از خیابانهای اصلی این شهر است، اعتراض خود را به اظهارات مدیر کل زندانهای استان اردبیل، مسئولین قضایی و امنیتی مبنی بر انکار شیوع کرونا در زندان، اعلام داشتند.

«تکذیب، کثافت محض است؛ یک سانسور تمام عیار»؛ عنوان دیوار نوشته اعتراضی است که در ازدحام خیابان و در روز روشن روی درب ساختمان اداره کل زندانها و اقدامات امنیتی و تربیتی استان اردبیل نقش بسته است.

این نوشته اعتراضی، طی ساعات گذشته توجه عموم عابرین را به خود جلب کرده است.

متن و مکان دیوار نوشته جدا از جنبه های اعتراضی و هنری، پیامی است جدی به مسئولین زندان، مقامات قضایی و امنیتی استان اردبیل که با سانسور واقعیت و تکذیب خبر «جولان کرونا در زندان اردبیل» نسبت به بحرانها و خطرات احتمالی پیرامونشان چشم بسته اند.

دیوار نوشته امروز، در اردبیل واکنشی است اعتراضی از طرف فعالین مدنی آذربایجانی نسبت به اظهارات سید مجتبی سید حسینی مدیر کل زندانهای استان اردبیل که خبر شیوع بیماری «کووید ۱۹» در زندان اردبیل را تکذیب نموده بودند.

در حالی که ویروس کرونا در شهر اردبیل بیداد میکند و هر روزه آمار فوتی های استان از تعداد دو رقم پایین تر نیامده است فاجعه ای بزرگ تر و بدتر از آن در زندان مرکزی اردبیل در حال شکل گیری است.

عباس لسانی فعال سرشناس آذربایجانی که دوران محکومیت ۱۵ ساله خویش را در بند ۷ زندان مرکزی اردبیل میگذراند بیش از ۱۰ روز است که با سرفه های خشک، درد عضلانی و تب و لرز روبه رو گشته و توان صحبت کردن را نیز ندارد.

طبق گزارشات و تماسهای زندانیان از داخل زندان تمامی بندهای زندان مرکزی اردبیل بخصوص بند ۷ آلوده به ویروس کرونا بوده و اکثر زندانیان با علایم مشکوک به کرونا درگیر هستند و بهداری زندان تنها به تجویز مسکن اکتفا میکند.

جولان کرونا در زندان مرکزی اردبیل موضوع مهم و اساسی اکثر خبرگزاریها و سایتهای حقوق بشری شده است در اردبیل و دیگر شهرهای آذربایجان تداوم دیوارنویسی های اعتراضی با موضوع «کرونا و زندان» در حالی است که روز دوشنبه ۱۷ آذر تعدادی از خبرگزاری ها از جمله خبرگزاری جمهوری اسلامی، باشگاه خبرنگاران جوان و برخی خبرگزاری های وابسته به سپاه پاسداران، به نقل از مدیر کل سازمان زندان های اردبیل اقدام به انتشار خبر تکذیبی گزارش های فوق الاشاره را نموده و همچون ادبیات همیشگی خبر شیوع کرونا در زندان اردبیل را به شبکه ها شبکه ها و کانال های معاند ربط داده بودند.

سید‌مجتبی سید‌حسینی مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اردبیل ضمن تکذیب خبرهای مرتبط با وضعیت سلامت زندانیان اظهار داشته است:«تاکنون هیچ مورد مشکوک و مبتلا به ویروس کرونا در زندان‌های استان اردبیل مشاهده نشده و هرگونه خبر مبتلا دراین زمینه کذب است.»
او افزوده بود: «خانواده‌های زندانیان اردبیل هیچ نگرانی نداشته باشند چرا که دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی با جدیت در زندان‌های اردبیل انجام می‌شود و زندانیان در سلامت کامل به سر می‌برند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا