ایرانجهانسیاست

جزییات تازه از ربوده شدن حبیب چعب (اسیود)، توسط عوامل اطلاعات ایران از ترکیه

جزییات تازه‌ای در باره ربوده شدن حبیب چعپ (اسیود)، از استانبول، در تاریخ ۲۴ مهر ۱۳۹۹، توسط وزارت اطلاعات ایران، بر اساس تحقیقات سازمان اطلاعات و پلیس ترکیه منتشر شد.

جزییات تازه‌ای در باره ربوده شدن حبیب چعپ (اسیود)، مخالف عرب احوازی از استانبول ترکیه، در تاریخ ۲۴ مهر ۱۳۹۹، توسط عوامل وزارت اطلاعات ایران، بر اساس تحقیقات سازمان اطلاعات و پلیس ترکیه منتشر شده است.

آدم ربایان، عوامل شخصی به اسم ناجی شریفی زیندشتی، مافیای مواد مخدر و سرکرده یک گروه جنایات سازمان یافته در ترکیه بود که تحت تعقیب پلیس ترکیه است.

همچنین بخوانید: واشنگتن پست: ترکیه وزارت اطلاعات ایران را مسئول ربایش «حبیب چعب» در استانبول می‌داند

در نتیجه تحقیقات توسط اطلاعات ترکیه (میت) و پلیس، ۱۲ نفر از ۱۶ نفری که در این حادثه نقش داشتند، دستگیر شدند. دادگاه برای ۱۱ نفر قرار بازداشت صادر کرد.

همچنین بخوانید: تصاویر دوربین‌های مداربسته مربوط به ربوده شدن حبیب اسیود از ترکیه به ایران 

در کیفرخواستی که از سوی دادستانی عمومی استانبول علیه ناجی شریفی زیندشتی، سرکرده سازمان جنایات سازمان‌یافته، و افرادش گشوده شده، مجازات زندان تا ۱۴ سال برای زیندشتی خواسته شده است.

همچنین بخوانید: ید طولانی سازمان‌های اطلاعاتی ایران در استفاده از «پرستوها» برای جاسوسی و ترور

برای سایر متهمان به اتهامات مشابه تا ۲۱ سال زندان درخواست شده است. پرونده های چهار فراری هنوز باز است. در میان فراریان زنی به اسم صابرین سعیدی است که در ربودن حبیب چعب نقش اصلی داشته است.

همچنین بخوانید: العربیه تصاویر جدیدی از «صابرین سعیدی» که حبیب اسیود را به ترکیه کشاند منتشر کرد

طبق کیفرخواست، حبیب چعپ از سوئد به استانبول آمد تا با زنی که با نام “صابرین سعیدی” شناخته می‌شده و نام اصلی‌اش «زینپ سواری» است، ملاقات کند. اما وقتی حبیب چعب به ملاقات زینب سواری رفت، توسط عوامل مسلح در مینی بوسی که زینب در آن بود بی‌هوش شد. سپس وی را از طریق همان مینی‌بوس به استان وان منتقل و از راه‌های قاچاق به ایران منتقل کردند. بعداً رسانه‌های حکومتی ایران خبر از «دستگیری» (ربوده شدن) حبیب فرج‌الله چعب (اسیود) در ترکیه و انتقال به ایران دادند.

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی به نقل از روزنامه هریت، ناجی شریفی زیندشتی، سرکرده یک کارتل مواد مخدر، که مدتی نیز در ترکیه بود، پیش‌تر به دلیل جرایم مختلف، از سوی دادگاه به طور غیابی محاکمه و به حبس ابد محکوم شده است.

انتظار می رود پرونده مربوط به ربوده شدن حبیب چعب با این پرونده ادغام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا