خاورمیانه

انتشار تصاویر یحیی سینوار در تونل‌های غزه؛ اسرائیل می‌گوید در این مکان میلیونها دلار پول پیدا کرده است

ارتش اسرائیل روز سه شنبه ۲۴ بهمن ویدیویی از یک تونل در شهر خان‌یونس را منتشر کرد که گفته می‌شود در آن یحیی سینوار فرمانده حماس در غزه به همراه خانواده‌اش و دیگر مقامات ارشد حماس در حال تردد هستند.

به گزارش تایمز اسرائیل این ویدئو نشان می‌دهد که تونل مذکور دارای دو حمام، یک آشپزخانه مجهز، یک فضای خواب و یک اتاق جداگانه است که ارتش اسرائیل معتقد است که متعلق به خود سینوار است و سربازان در آن یک گاوصندوق را با میلیون‌ها شیکل و دلار پول نقد پیدا کرده‌اند.

اسرائیل بعد از پخش این تصاویر یحیی سینوار را به «موش» تشبیه و اعلام کرد که به زودی او را زنده یا مرده به دست خواهد آورد. ( لینک ویدئو)

یک زن ۷۲ ساله اسرائیلی که نزدیک به ۵۰ روز در اسارت حماس بود، پنجم بهمن به کانال ۱۲ اسرائیل گفت در یک تونل تاریک و مرطوب با یحیی سنوار، رهبر حماس در غزه ملاقات کرده است.

یحیی سینوار ۶۱ ساله، محمد ضیف و مروان عیسی، هر دو ۵۸ ساله، یک شورای نظامی سه نفره را در راس حماس تشکیل می‌دهند که حمله هفتم اکتبر را طراحی و اجرا کردند.

ضیف، عیسی و سنوار در صدر فهرستی از افراد قرار دارند که اسرائیل می‌گوید باید کشته شوند.

ارتش اسرائیل ۲۲ بهمن هم از کشف تونل‌های حماس در زیر مقر اصلی آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی، آنروا، در غزه خبر داد.

یک خبرنگار آسوشیتدپرس تخمین زده که شبکه تونلی کشف شده زیر مقر اصلی آنروا در غزه دست‌کم نیم کیلومتر امتداد و حداقل ۱۰ درب ورودی دارد.

حماس اذعان کرده صدها کیلومتر تونل زیر غزه ایجاد کرده است.

یکی از اهداف اصلی تهاجم اسرائیل به غزه، نابودی شبکه این تونل‌ها است که حماس از آن برای جابجایی اعضا، تسلیحات و تجهیزات خود در سراسر غزه استفاده می‌کند.

اسرائیل بارها حماس را به استفاده از زیرساخت‌های غیرنظامی همچون مدارس، مساجد، و تاسیسات سازمان ملل برای حمله به این کشور متهم کرده است.

گروه فلسطینی حماس، که از حمایت جمهوری اسلامی ایران برخوردار است، همچنین به استفاده از غیرنظامیان فلسطینی به عنوان «سپر انسانی» متهم شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا