آذربایجان

تداوم خیزش انقلابی در شامگاه ۲۷ آبان؛ مردم معترض در شهرهای مختلف ایران به خیابان آمدند

شامگاه جمعه مردم معترض در شهرهای مختلف کشور به خیابان‌ آمدند و علیه جمهوری اسلامی شعار دادند. این تجمعات شبانه در حالی برپا شدند که مردم زاهدان جمعه اعتراضی دیگری را پشت سر گذاشتند و مراسم تشییع و سوم کشته‌شدگان در شهرهای دشتی، ایذه، سمیرم، بوکان و مهاباد به عرصه اعتراض بدل شد.

 

استان قزوین: قزوین

در شهر قزوین، معترضان شبانه به خیابان آمده و علیه جمهوری اسلامی شعار دادند.

ویدیوی منتشر شده در شبکه اجتماعی نشان می‌دهد مردم یک بسیجی را در اعتراضات فراری دادند.

استان کهگیلویه و بویراحمد: یاسوج

در شهر یاسوج، مردم معترض شبانه به خیابان آمده و علیه جمهوری اسلامی شعار دادند.

استان کردستان: سقز

مردم سقز در استان کردستان، شبانه به خیابان آمده و در برخی نقاط آتش روشن کردند.

استان ایلام: ایلام

در شهر ایلام، مردم برای اعتراض شبانه به خیابان آمدند و علیه جمهوری اسلامی شعار دادند.

استان همدان: تویسرکان

ویدیوهای منتشر شده از شهر تویسرکان در استان همدان نشان می‌دهند دفتر امام جمعه این شهر در تجمع شبانه مردم به آتش کشیده شد.

استان آذربایجان‌غربی: بوکان، خوی

پیکر میلاد معروفی، از کشته‌شدگان اعتراضات بوکان، با حضور مردم معترضی که علیه جمهوری اسلامی شعار می‌دادند، شبانه به خاک سپرده شد.

میلاد معروفی جوان ۲۳ ساله‌ای بود که در جریان اعتراضات روز ۲۶ آبان این شهر با شلیک مستقیم نیروهای حکومتی به شدت مجروح شد و امروز در اثر شدت جراحات وارده جان باخت.

مردم بوکان همچنین با آمدن به خیابان‌ها اعتراضات شبانه را آغاز و در برخی نقاط آتش روشن کردند.

در شهر خوی، معترضان با حضور در خیابان و سر دادن شعارهای اعتراضی از جمله «زندانی سیاسی، آزاد باید گردد» تجمع شبانه برگزار کردند.

مردم این شهر در تجمع اعتراضی خود شعارهای دیگری از جمله «مرگ بر خامنه‌ای» نیز سر دادند.

استان کرمانشاه: پاوه، صحنه

مردم معترض شهر پاوه، شبانه به خیابان‌ها آمده و تجمعاتی اعتراضی برگزار کردند.

ویدیوی منتشر شده در شبکه اجتماعی نشان می‌دهند ماموران سرکوب در شهر صحنه استان کرمانشاه به شرکت‌کنندگان در مراسم بیست‌ویکمین سالگرد کشته‌ شدن سید خلیل عالی‌نژاد، آهنگساز و نوازنده تنبور، حمله کردند.

خبرگزاری ایرنا با اشاره به این درگیری‌ها، گزارش داد نادر بیرامی، مسوول اطلاعات سپاه این شهرستان «در حین ماموریت»‌ کشته شد.

استان هرمزگان: دشتی پارسیان

ویدیوی منتشر شده در شبکه اجتماعی نشان می‌دهند مردم شهر دشتی پارسیان پس از مراسم تدفین حامد ملایی، از کشته‌شدگان اعتراضات، شبانه در خیابان تجمع کرده و شعارهایی چون «هیز تویی هرزه تویی، زن آزاده منم» سر دادند.

از صبح روز جمعه، مردم شهرهای مختلف از جمله ایذه، سمیرم، بوکان، مهاباد و دشتی هرمزگان، کودکان و جوانان کشته شده خود در جریان اعتراضات روزهای گذشته را در حالی به خاک سپردند که علیه جمهوری اسلامی شعار دادند.

مادر کیان پیرفلک،‌ در این روز و در مراسم خاکسپاری کودک کشته‌شده‌اش در اعتراضات ایذه، جمهوری اسلامی را قاتل او معرفی کرد.

مراسم تدفین برخی دیگر از کشته‌شدگان همچون حامد ملایی، علی عباسی، مراد بهرامیان، آزاد حسین‌پور و غفور مولودی در شهرهای دشتی، سمیرم، مهاباد و بوکان و سوم سپهر اسماعیلی در قزوین به صحنه اعتراض بدل شد.

در سپیدان استان فارس نیز گروهی از مردم با حضور بر سر مزار نوید افکاری، تجمع کرده و شعار «مرگ بر خامنه‌ای» سر دادند.

اعتراضات مردمی در زاهدان، مرکز استان سیستان‌ و‌ بلوچستان نیز به هفتمین هفته خود رسید و شمار زیادی از مردم این شهر روز جمعه در ادامه خیزش انقلابی علیه جمهوری اسلامی، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

در سراوان، خاش و ایرانشهر هم مردم پس از نماز جمعه به خیابان آمدند و شعار دادند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا