ایران

وزیر بهداشت حکومت اسلامی ادعا می کند که سازمان جهانی بهداشت، اقدامات دولت در مبارزه با کورونا را تحسین کرده است

  شمار مبتلایان به کرونا در ایران مانند کره جنوبی در حال افزایش است و وضعیت به‌جای بهتر شدن، رو به وخامت می‌رود.

وزیر بهداشت حکومت ایران ادعا کرد: تمام اقدامات صورت گرفته از زمان ورود ویروس کرونا به کشور تاکنون، مثبت بوده ‌به طوری که  دبیرکل سازمان جهانی بهداشت عملکرد ایران را بی‌نظیر خوانده است.این در حالی که مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفته بود : کمبود لوازم حفاظتی در برابر کرونا در ایران بسیار بیشتر از دیگر کشورهاست

تدروس ادهانون، گفته بود:   شمار مبتلایان به کرونا در ایران مانند کره جنوبی در حال افزایش است و وضعیت به‌جای بهتر شدن، رو به وخامت می‌رود.

سعید نمکی در ادامه ادعای خود گفت: در بسیج ملی مبارزه با کرونا بیش از ۲۵ میلیون نفر را تا امروز غربالگری کردیم و این کار برای اولین بار در جهان اتفاق افتاده است.

نمکی افزود: فوری خروج ماسک را از کشور ممنوع کردم و به همکاران تجهیزات پزشکی ابلاغ شد که از تولیدکنندگان داخلی ماسک بخریم و ذخیره کنیم. در اولین روزهای بیماری، داروهایی که کشور چین اعلام کرده بود بر بهبود نسبی بیماران تاثیر دارد را تهیه کردیم و همچنین با مسئولین برای قطع پروازهای ماهان ایر از ایران به  چین مکاتبه کردیم.

شمار زیادی از پزشکان و نمایندگان و فعالان سیاسی در کشور در ابتدای شیوع این بیماری هشدار داده بودند که هر چه زودتر باید پروازهای چین به ایران متوقف شود که شوربختانه نه تنها اقدامی نشد بلکه این پروازها همچنان ادامه دارد.

ایران اینترنشنال در گزارشی با استناد به اطلاعات پزشکی فاش شده  از یک مبتلای چینی در بیمارستان مسیح دانشوری تهران اعلام کرد که شورای عالی امنیت ملی و وزارت بهداشت ۱۲ روز پیش از راهپیمایی ۲۲ بهمن از مرگ شهروندان بر اثر ابتلا به کرونا در ایران مطلع‌ بودند، اما از اعلام آن خودداری کردند.

در این گزارش آمده است: اسنادی که به دست ایران اینترنشنال رسیده نشان می‌دهد در تاریخ ۱۴بهمن، شیائوپینگ زنگ شهروند چینی۵۴ ساله در بخش ۴ و تخت شماره ۱۴ بیمارستان مسیح دانشوری به دلیل مبتلا شدن به کرونا بستری شد.

و این نشان می‌دهد مقام‌های حکومت جمهوری اسلامی بر خلاف ادعای مطرح شده از سوی حسن روحانی مبنی بر شناسایی اولین مورد ابتلا به کرونا از سی‌ام بهمن، از اواخر دی ماه از شیوع این بیماری در ایران اطلاع داشته‌اند.

ایران اینترنشنال در ادامه نوشته که این اطلاعات شامل نمونه برداری‌های ژنتیک، مشخصات بیماران بستری شده در بیمارستان مسیح دانشوری، محتوای جلسات معاونان وزارت بهداشت در مورد چگونگی مقابله با کرونا و جلسه شورای سیاستگذاری سلامت در حوادث و بلایا ست.

شیائوپینگ شهروند شهر ووهان چین است که در مجتمع آندیا فولاد زنجان که سرمایه گذار چینی دارد، فعالیت می‌کند. از سرنوشت این تبعه چینی گزارشی در دست نیست اما اطلاعاتی که به ایران اینترنشنال رسیده نشان می‌دهد او اولین تبعه خارجی و چینی است که در ایران به دلیل ابتلا به کرونا بستری می‌شود.

همزمان با این بیمار ، یک کارمند دانشگاه علوم پزشکی ایلام هم با علایم ابتلا به کرونا در بیمارستان مصطفی خمینی این شهر بستری و سپس به بیمارستان مسیح دانشوری تهران منتقل شده بود. او سیزدهم بهمن در این بیمارستان جان باخت.

طبق این اطلاعات، او در بیمارستان مصطفی خمینی تنگی نفس داشته و ریه‌اش از کار افتاده است. پزشکان متخصص ریه به نزدیکان او گفته‌اند که مرگ این کارمند دانشگاه علوم پزشکی ایلام بر اثر ابتلا به کورونا بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا