آذربایجانایران

دیدار جمعی از فعالین ملی شهرستان شبستر با مرتضی نورمحمدی نادارلی

جمعی از فعالین حرکت ملی آذربایجان ساکن شهرستان شبستر(گونئی ماحالی) شامگاه امروز ۸ آذر ۱۴۰۲، با مرتضی نورمحمدی نادارلی فعال ملی بازداشتی در اداره اطلاعات که دیروز از زندان مرکزی تبریز آزاد گردیده، در منزل شخصی ایشان دیدار و گفتگو کردند.

مرتضی نورمحمدی نادارلی(نظرلو) به همراه مهرداد قادری در حالی دیروز توانستند با تودیع وثیقه آزاد شوند که ۸۰ روز از بازداشت آقای نورمحمدی نادارلی و ۷۴ روز از بازداشت آقای قادری سپری شده بود.اتهام این فعالین در مراحل مقدماتی دادرسی عضویت در گروه غیر قانونی عنوان گردیده است

با آزادی مرتضی نورمحمدی نادارلی، مهرداد قادری،حسین آزادی و حامد یگانه پور کماکان دیگر فعالین بازداشتی حرکت ملی آذربایجان به نامهای یوروش(آیت) مهرعلی بیگلو، داود شیری، علی بابایی، ناصر رزمجو، آراز ابراهیم نژاد، جواد سودبر،  امیرحسین آقایی، ابراهیم عوض پور و سیدمحمدرضا موحد در بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز نگهداری شده و اطلاع دقیقی از روند پرونده شان در دست نمی باشد.

مرتضی نورمحمدی نادارلی صبح روز ۱۸ شهریور ۱۴۰۲، طی تماسی با عنوان کارمند اداره ثبت احوال شهر صوفیان برای پیگیری مراحل صدور شناسنامه فرزندش به این اداره فراخوانده شده و پس از حضور در اداره ثبت و احوال شهر صوفیان، توسط نیروهای امنیتی بازداشت گردیده بود.

در‌پرونده مفتوحه در شهرستان شبستر آقای نورمحمدی با اتهام «اجتماع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت ملی» محاکمه شده و قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی برای ایشان صادر شده بود روز چهارشنبه ۱آذر۱۴۰۲، آقای مولایی اتهام جدیدی را به ایشان تفهیم و قرار صادره را به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان افزایش داده بودند.

پیشتر آقای نورمحمدی نادارلی از مخالفت اداره ثبت و احوال شهر صوفیان با صدور شناسنامه بعلت تورکی بودن اسم انتخابی برای فرزندش  «هونای» خبرداده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا