ایرانسیاست

آزادسازی قره‌باغ؛ خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران ترکیه و آذربایجان را به حمله موشکی تهدید کرد

خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران که از عملیات آزادسازی قره‌باغ و توافق سه‌جانبه برای بازگرداندن سرزمین‌های اشغالی به آذربایجان عصبانی شده، ترکیه و آذربایجان را به حمله موشکی تهدید کرد.

خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران در یادداشتی به قلم شخصی به اسم «احسان موحدیان» که گویا مدرس دانشگاه و پژوهشگر روابط بین‌الملل نیر هست، نبرد ۴۵ روزه موفق آذربایجان برای آزادسازی قره‌باغ و همچنین توافق‌نامه سه‌جانبه آذربایجان، ارمنستان و روسیه را که منجر به بازگردانی دیگر مناطق اشغالی می‌شود را با سرهم بندی جملاتی مغلطه‌وار سعی در تهدید انگاری کرده و آخر سر از لزوم حمله موشکی به ترکیه و آذربایجان سخن گفته است.

اگرچه، امنیتی کردن «حق»، شیوه مرسوم بنیان فکری جمهوری اسلامی ایران و مدافعان آن است ولی این یادداشت تا آنجایی پیش رفته که اقدام نظامی را نیز بر علیه آذربایجان و ترکیه مطرح کرده است.

این مطلب، بیشتر از آنکه یک تحلیل سیاسی ژئوپلیتیک باشد، تراوشات ذهنی یک ایدئولوژی بیمار را نشان می‌دهد که از اعماق آن گزاره‌های نفرت و خشونت از زنجیرهای خود رها شده‌اند.

به همین دلیل، هر انسان عاقلی با خواندن این مطلب لزومی نمی‌بیند تا با موضعی منطقی‌تر و یا انتقادی‌تر آن را به چالش بکشد. با این حال، هر انسان عاقلی به‌خاطر تراوشات ایدئولوژی خطرناک یک حکومت فاشیست در این مطلب، لزوم جدی گرفتن آن را نیز درک می‌کند.

البته که هر انسان عاقلی این را نیز درک می‌کند که جمهوری اسلامی ایران توانایی چنین اقداماتی را از نظر سیاسی-نظامی ندارد ولی باز این را نیز درک می‌کند که چنین حکومتی نه بر اساس منطق، که بر اساس ذهنیت بیمارش عمل می‌کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا