ایرانخاورمیانه

حمله پهپادی حوثی‌های یمن در مرز جنوبی عربستان سعودی منجر به مرگ دو نیروی بحرینی شد

ارتش بحرین اعلام کرد در حمله پهپادی شبه‌نظامیان حوثی یمن، یک افسر و یک سرباز بحرینی که در حال گشت‌زنی در مرز جنوبی عربستان سعودی بودند، کشته، و تعدادی سرباز دیگر نیز زخمی‌ شدند.

در بیانیه‌ فرماندهی ارتش بحرین که روز دوشنبه در رسانه دولتی این کشور منتشر شد، مشخص نشده که در پی این حمله چند سرباز بحرینی زخمی‌ شده‌اند.

در این بیانیه آمده: «این حمله تروریستی از سوی حوثی‌ها انجام شد که با وجود توقف عملیات نظامی بین طرف‌های در جنگ در یمن، هواپیماهایی را برای هدف قرار دادن مواضع گارد بحرین در مرز جنوبی پادشاهی عربستان سعودی روانه کردند.»

این خبر در حالی منتشر شد که به نظر می‌رسید دو طرف در ماه‌های اخیر تا حد زیادی به توافق صلح نزدیک شده‌اند و آتش‌بس تا حد زیادی خشونت‌ها را متوقف کرده.

به گزارش آسوشیتد پرس، مشخص نیست حمله روز دوشنبه تلاش‌ها برای برقراری صلح در یمن را از مسیر خود خارج ‌کند و یا منجر به اقدام تلافی‌جویانه از سوی دولت عربستان سعودی و متحدانش ‌شود.

در همین حال، سفارت آمریکا در بحرین مرگ نیروهای بحرینی در حمله حوثی‌ها را به خانواده‌هایشان تسلیت گفت، برای آسیب‌دیدگان آرزوی سلامتی کرد و در توییتی نوشت: در کنار متحد و دوست دیرینه خود می‌مانیم.

وزارت خارجه عربستان سعودی روز چهارشنبه از «نتایج مثبت» گفت‌وگوهای صلح با حوثی‌های یمن در ریاض استقبال کرد و گفت در مذاکرات درباره چارچوب زمانی خروج نیروهای خارجی از یمن و سازوکار پرداخت حقوق کارمندان دولت پیشرفت حاصل شده.

در پی انتشار بیانیه فرماندهی ارتش بحرین، هنوز اظهارنظری از سوی شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت جمهوری اسلامی و مقام‌های عربستان سعودی منتشر نشده.

هفته گذشته، وزیران خارجه ایران و عربستان سعودی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار کردند. طبق اعلام وزارت خارجه جمهوری اسلامی، دو طرف در این دیدار درباره روابط دوجانبه و موضوع‌های منطقه‌ای گفت‌وگو کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا