ایرانجهان

فرمانده سنتکام با عبور از تنگه هرمز به پایگاه نیروی دریایی آمریکا در بحرین رفت

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا، سنتکام، اعلام کرد، ژنرال مایکل اریک کوریلا، فرمانده این ستاد، در روزهای ۱۵ تا ۱۷ مرداد با ناوشکن «توماس هادنر» از تنگه هرمز عبور کرده و ضمن توقفی در امارات متحده عربی، به پایگاه ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین رفته است.

بر اساس این گزارش، ژنرال کوریلا در سفر به امارات متحده عربی، ملاقاتی با سپهبد عیسی سیف محمد المزروعی، رئیس ستاد نیروهای مسلح این کشور داشته و سپس با سفر به بحرین، به دیدار حمد بن عیسی الخلیفه، پادشاه بحرین، سپهبد عبدالله بن حسن النعیمی، وزیر دفاع و چند تن از افسران ارشد ستاد نیروهای دفاعی این کشور و همچنین به پایگاه ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا در بحرین رفته است.

دریاسالار برد کوپر، فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا نیز همراه ژنرال کوریلا با این ناوشکن کلاس «آلری برک» از تنگه هرمز عبور کرده‌ است.

ژنرال کوریلا با رئیس ستاد نیروهای مسلح امارات متحده عربی، درباره موضوعاتی نظیر ماهیت پایدار روابط نظامی دو کشور و لزوم توجه به تهدیدهای منطقه خاورمیانه گفت‌وگو کرده است.

او در ملاقات با پادشاه بحرین نیز از نیرومند بودن روابط نظامی آمریکا و بحرین که قدمت آن به تاریخ استقلال بحرین بازمی‌گردد، سخن گفته است. آنها همچنین در این دیدار، به بحث درباره اوضاع پیچیده امنیتی در خاورمیانه پرداخته‌اند و تقویت همکاری‌ها بین دو کشور را راه حل کلیدی برای غلبه بر چالش‌های موجود در این منطقه دانسته‌اند.

ژنرال کوریلا درباره سفرهای روزهای اخیر خود گفت: «این سفرها به منطقه خاورمیانه، به من دید عمیقی درباره روابط‌‌ ما با شرکایمان و سطح آمادگی ایالات متحده آمریکا و نیروهای متحدش برای رزم‌آرایی در این منطقه داد

او افزود: «سطح بالای آمادگی و مهارت‌ها و قابلیت‌های‌ نیروهای آمریکایی که در سنتکام خدمت می‌کنند، بار دیگر مرا تحت تاثیر قرار داد. تعهد نیروهای ما و شرکایمان، کلید امنیت خاورمیانه است

ژنرال کوریلا در دیدار خود از پایگاه ناوگان پنجم ایالات متحده در بحرین نیز با فرماندهان این ناوگان درباره وضعیت امنیت دریایی در این منطقه به بحث و گفت‌وگو پرداخته است.

او همچنین در این سفر، ملاقات‌هایی با سفیران و نیروهای دفاعی که کشورهای عضو «ائتلاف نیروهای دریایی» را نمایندگی می‌کنند داشته است. این ائتلاف، با عضویت ۳۸ کشور، بزرگ‌ترین ائتلاف دریایی در جهان به شمار می‌رود.

رادیوفردا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا