آذربایجانایران

از تبریز تا اردبیل؛ تجمع اعتراضی بازنشستگان در اعتراض به عدم رسیدگی دولت به مطالباتشان

روز سه شنبه ۶ تیرماه ماه ۱۴۰۲، جمعی از بازنشستگان در اردبیل برای احقاق حقوق خود مقابل صندوق بازنشستگی کشوری استان تجمع اعتراضی برگزار کردند. روز دوشنبه ۵ تیرماه نیز جمعی از بازنشستگان منطقه مخابراتی استان آذربایجان شرقی در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان ازجمله اجرای کامل آئین نامه پرسنلی و استخدامی ورفع مشکلات بیمه درمانی مجددا مقابل ساختمان شرکت مخابرات تبريز دست به تجمع و راهپیمایی اعتراضی زدند.

جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی به همراه بازنشستگان آموزش و پرورش وفعالان تشکل‌های صنفی آذربایجانی در پی عدم پرداخت حقوق قانونی و عدم اجرای قانون همسان سازی مشاغل و تحقق نیافتن قوانین مرتبط با رتبه بندی معلمان مقابل صندوق بازنشستگی کشوری استان اردبیل دست به تجمع اعتراضی زدند.

تجمع کنندگان با در دست داشتن نوشته هایی با مضامین:

اجرای همسان سازی حق مسلم ماست،

بازنشسته حقت را فریاد بزن

و با سردادن شعارهای:

این همه بی عدالتی،هرگز ندیده ملتی ومعلم زندانی آزاد باید گردد

خواستار آزادی معلمان زندانی واجرای قوانین مصوب در رابطه با همسان سازی حقوق و رتبه بندی مشاغل و اجرای عدالت از سوی دولت شدند.

از سخنرانان تجمع اعتراضی امروز اردبیل غلامعلی عباسی فعال پیشکسوت صنفی اردبیل ضمن تاکید بر آزادی معلمان زندانی همچون آقای اسماعیل عبدی میگوید:”معلمانی که زندانی شده اند چه جرمی مرتکب شده اند،آیا دفاع از حقوق معلمان و اقشار مختلف جامعه و سخن گفتن از عدم تناسب درآمدها با هزینه ها جرم است“.

غلامرضا اصغری دیگر فعال صنفی اردبیل با اشاره به برنامه هفتم توسعه ومصوبات مربوط به بازنشستگی درآن” ازآن به عنوان برنامه برده داری یادکرد که نه تنها بازنشستگان کنونی بلکه افرادی را که در آینده نیز بازنشست خواهند شد را همچون برده ای در انحصار دولت وکار فرما قرار می دهد

ایشان در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام مبنی بر اینکه “هر کس ندای استغاثه ی مسلمی را بشنود و پاسخ نگوید،مسلمان نیست” با خطاب قراردادن مسئولان گفت: “برای ما ثابت شده است که شما مسلمان نیستید.”

با مروری بر لایحه برنامه هفتم توسعه در بخش بازنشستگی میتوان شرایط سخت و نگران کننده پیش‌روی بازنشستگان و کارمندان فعلی را پیش بینی کرد چراکه بر اساس این برنامه سن بازنشستگی ۵ سال افزایش یافته و در کنار افزایش سهم حق بیمه پرداختی توسط کارگران، کارفرما دیگر هیچ تعهدی برای پرداخت حق بیمه افراد دارای بیش از ۳۰ سال سابقه کار نخواهد داشت.

بنا بر گزارش صفحه مذکور روز یکشنبه چهارم تیرماه نیز شهر تبریز شاهد تجمع مال باختگان آذربایجان خودرو مقابل دفتر ارتباطات مردمی قوه قضائیه بود.

پیشتر بازنشستگان،معلمان وکارگران آذربایجانی روز ۸ و۱۷ فروردین ماه و ۳۱ خردادماه سال جاری در شهرهای تبریز،اورمیه،اردبیل،زنجان،همدان و… در اعتراض به پایین بودن حقوق و عدم تناسب درآمد و دستمزدها با هزینه ها دست به تجمع اعتراضی زده بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا