ایران

بیانات متضاد مقامات قضایی ایران؛ حکم اعدام «موسوی مجد» ربطی به کشته شدن سلیمانی ندارد

ساعاتی پس از اعلام سخنگوی قوه‌قضاییه مبنی بر اعدام، شخصی که محل تردد و استقرار قاسم سلیمانی را افشا کرده، مرکز رسانه‌ قوه‌قضاییه اعلام کرد پرونده این فرد ربطی به کشته‌شدن سلیمانی ندارد

مرکز رسانه قوه قضائیه جمهوری اسلامی، امروز سه‌شنبه ۲۰ خرداد اعلام کرد همه مراحل قضایی پرونده سید محمود موسوی مجد مدت‌ها قبل از کشته شدن قاسم سلیمانی انجام شده و ارتباطی با این پرونده ندارد.

مرکز رسانه قوه قضائیه همچنین زمان بازداشت سید محمود موسوی مجد را هجدهم مهر ماه ۹۷ اعلام کرد.

این گزارش در توضیح خود می‌افزاید، ، پس از بازداشت موسوی مجد، شعبه ۱۵دادگاه انقلاب اسلامی در تاریخ سوم شهریور ۹۸ حکم اعدام وی را صادر کرد که با اشکال و ایراد دیوان عالی کشور حکم دوباره به محکمه برگشته و دادگاه بار دیگر در تاریخ چهارم اسفند ۹۸ و بررسی مجدد پرونده حکم اعدام وی را تایید و دوباره پرونده را به دیوان عالی کشور ارسال کرد و هم اکنون این حکم در دیوان عالی کشور نیز تایید شده است.

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه حکومت اسلامی ایران امروز سه‌شنبه، ۲۰ خرداد در نشست خبری اعلام کرد «سید محمود موسوی مجد» که به سرویس‌های موساد و سیا در حوزه‌های امنیتی و نیروهای مسلح بویژه سپاه قدس و محل استقرار و ترددهای قاسم سلیمانی اطلاعاتی جمع‌آوری کرده و در اختیار می گذاشت، به اعدام محکوم شد.

آقای اسماعیلی همچنین گفت، «سید محمود موسوی مجد فرزند سیدکاظم» در قبال اخذ دلار امریکایی برای «سرویس موساد» و  «سرویس سیا» اطلاعات جمع‌آوری می‌کرده است.

مدت کوتاهی پس از اعلام این خبر  مهدی کشت‌دار، مدیرعامل خبرگزاری میزان (وابسته به قوه قضاییه) در توییتر خود نوشت «سیدمحمود موسوی مجد یکی از عناوین مجرمانه‌اش لو دادن محل تردد و اسکان فرماندهان نظامی از قبیل حاج قاسم در ادوار مختلف به سیا بوده. این فرد در زمان شهادت ‎حاج قاسم سلیمانی در بازداشت بوده و عامل لو دادن ورود سردار سلیمانی و ‎ابومهدی مهندس به فرودگاه بغداد نبوده است.»

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا