اجتماعیایرانسیاست

قوه قضائیه ایران افشاگر حمله به یک زن را تحت پیگرد قرار داد

غلامرضا نوفرستی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری ایران با اشاره به انتشار کلیپی مبنی بر حمله و ضرب و شتم شدید یک زن به دلیل بی حجابی از سوی یک مرد، اظهار داشت: متهمی که کلیپ را به طور وسیع در شبکه‌های اجتماعی و ماهواره ای منتشر و پخش کرده تحت تعقیب قضایی است.

به گزارش «ایرنا»، وی با تاکید بر تلاش قوه قضائیه و نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران برای دستگیری فرد افاشگر ضرب و شتم شدید یک خانم، افزود: عوامل پلیس امنیت به محل مراجعه کرده و زنگ پلاک اعلامی که یک ساختمان دوطبقه هست را چندین بار زدند اما متاسفانه کسی پاسخگو نبوده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری محل وقوع جرم را خارج از محدوده این شهرستان و زمان آن را پاییز 1398 عنوان کرده و گفت: پرونده در دادسرا مورد رسیدگی قرار گرفته تا متهم بازداشت شده و پاسخگوی علت جرم خود باشد.

نوفرستی همچنین از “بازداشت فرد مهاجم با قرار وثیقه” خبر داده است.

گفتنی است انتشار ویدئوی مربوط به حمله یک مرد به یک زن در تهران پایتخت ایران طی روزهای گذشته واکنش گسترده جهانی درپی داشته است. به نظر می‌رسد مهاجم به دلیل نوع پوشش خانم موجود در تصاویر به وی حمله کرده و این زن را مورد ضرب و شتم شدید قرار می‌دهد.

با انتشار این ویدئو یکبار دیگر توجه افکار عمومی در ایران و جهان به اعمال محدودیت‌های شدید اجتماعی از سوی حکومت ایران نسبت به شهروندان این کشور جلب شده است. در ایران رعایت نوع خاصی از پوشش مورد نظر حکومت به ویژه از سوی زنان اجباری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا