خاورمیانه

کشته شدن ۶ تن در پی حمله دیشب اسرائیل به مواضع نیروهای وابسته به سپاه قدس ایران در سوریه

بنا به اعلام «دیده بان حقوق بشر سوریه»، در حمله هوایی اسرائیل به مواضع نیروی وابسته به سپاه پاسداران ایران در نزدیکی فرودگاه دمشق دست کم شش تن کشته شده‌اند.

بر اساس گزارش سازمان غیردولتی «دیده بان حقوق بشر سوریه»، که مقر آن در لندن است در زمان حمله شب گذشته اسرائیل به پایگاهی در نزدیک دمشق سوریه، نیروهای ایرانی حضور داشتند.

 

پیشتر «سرایا القدس»، شاخه نظامی گروه موسوم به «جهاد اسلامی فلسطین» از کشته شدن دو نیروی خود در سوریه در پی این حمله خبر داده بود.

این گروه شبه نظامی اعلام کرده بود که کشته شدگان «زیاد احمد منصور» (۲۳ ساله) و «سلیم احمد سلیم» (۲۴ ساله) هستند.

دیده بان حقوق بشر سوریه افزوده است که علاوه بر این، ۴ نیروی نظامی دیگر جان خود را از دست داده اند یکی از آنها سوریه ای است و تابعیت سه تای دیگر آنها مشخص نیست.

بامداد امروز گروه های مسلح فلسطینی از نوار غزه ۲۰ موشک به سمت اسرائیل شلیک کردند، که ۱۰ فروند از آنها توسط سامانه دفاعی هوایی گنبد آهنین اسرائیل رهگیری شد.

در پی این حملات نیروی هوایی ارتش اسرائیل حملاتی را به مواضع گروه موسوم به «جهاد اسلامی» در سوریه و نیز در غزه انجام داده است.

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد به تلافی خشونت‌ها در آستانه انتخابات پارلمانی آن کشور، به «سایت‌های ترور جهاد اسلامی» در سراسر غزه و نزدیک دمشق، حمله کرده است.

ارتش اسرائیل در بیانیه خود تاکید کرده است مواضعی که هدف قرار داده به «تحقیق و توسعه تسلیحاتی» مشغول بودند، که در سوریه و نوار غزه تولید می‌شوند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا