جهانخاورمیانه

ارتش آمریکا دو پهپاد دیگر حوثی‌ها را منهدم کرد

ارتش ایالات متحده شامگاه یکشنبه ۱۲ فروردین اعلام کرد که دو فروند پهپاد دیگر شورشیان حوثی در یمن را منهدم کرده است، اطلاعیه‌ای که نشان از ادامه حملات این گروه علیه کشتی‌رانی بین‌المللی در دریای سرخ دارد.

حوثی‌ها که بخش اعظم خاک یمن از جمله صنعا، پایتخت، را در دست دارند مدعی‌اند که حملات خود در دریای سرخ را در دفاع از فلسطینی‌های غزه برابر اسرائیل انجام می‌دهند.

این گروه در آغاز اعلام کرده بود که کشتی‌های مرتبط با اسرائیل را مورد هدف قرار می‌دهد، اما در پی واکنش نظامی ایالات متحده و بریتانیا، کشتی‌های مرتبط با این دو قدرت غربی را نیز «اهداف مشروع» نامیده است.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که نیروهای آمریکایی در ساعت ۸:۳۰ صبح شنبه دو پهپاد را در نواحی تحت کنترل حوثی‌های یمن منهدم کردند.

اطلاعیه این نهاد می‌گوید که یکی از این پهپادها بر فراز دریای سرخ پرواز می‌کرد و پهپاد دوم نیز آماده پرواز و انجام عملیات بود که ارتش آمریکا آن را منهدم کرد.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده این دو فروند پهپاد را تهدیدی علیه نیروهای ایالات متحده و ائتلاف بین‌المللی و همچنین کشتی‌های تجاری در منطقه دانسته است.

ایالات متحده طی ماه‌های اخیر با هدف حفاظت از کشتی‌رانی بین‌المللی در دریای سرخ و خلیج عدن در برابر حملات حوثی‌ها، ائتلافی بین‌المللی را شکل داده‌ است.

ارتش آمریکا همچنین در عملیات‌هایی یکجانبه یا به همراهی بریتانیا بارها مواضع حوثی‌ها را هدف قرار داده، اما این اقدامات تاکنون مانع ادامه حملات شورشیان حوثی نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا