آذربایجانایرانجهان

فراخوان تجمعات خیابانی در اعتراض به سیاست خشکاندن تعمدی دریاچه اورمیه

جمعی از تشکل‌های سیاسی حرکت ملی آزربایجان با انتشار فراخوانی، ملت تورک آزربایجان را به برگزاری تجمع اعتراضی در تاریخ ۵ شهریور ۱۴۰۲ در شهرهای آزربایجان جنوبی دعوت کردند.

ملت تورک آزربایجان و مناطق مختلف تورک نشین ایران

همانگونه که مستحضرید دریاچه اورمیه در نتیجه سیاست های تعمدی رژیم ضد مردمی جمهوری اسلامی ایران به آستانه مرگ رسیده است و در حالی که طبق نظر کارشناسان هنوز احیای دریاچه ممکن است رژیم جمهوری اسلامی دریاچه را رها کرده تا جان دهد. همه می دانیم عدم احیای دریاچه به حدی زیانبار است که اگر تدابیر جدی اندیشیده نشود بسیاری از شهرها و روستاهای آزربایجان و حتی چه بسا شهر تبریز از صحنه روزگار محو خواهند شد.
آیا هدف رژیم جمهوری اسلامی غیر از این است که با این روش غیر انسانی و به شیوه روسیه استالینی مسئله آزربایجان جنوبی را حل کند؟ً!
ملتمان این روند را می بیند و لذا به سیاق سالهای گذشته هفته هاست که شهرهای آزربایجان جنوبی مملو از شیوه های مختلف اعتراضات میدانی است. مردم وخصوصاً جوانان آزربایجانی به هر طریق ممکن اعتراض خود را بیان می کنند و آماده اعتراضات فراگیر و جدی هستند.
لذا ما در جواب درخواستهای بسیار مردم و جوانان آزربایجانی و با رایزنی و مشورت با دیگر نیروهای فعال در حرکت ملی آزربایجان، از ملت بزرگ تورک در آزربایجان جنوبی و سایر مناطق ایران می خواهیم روز یکشنبه 5 شهریور 1402 که مصادف با سالروز اعتراضات سال 1390 می باشد با تشکیل تجمعات اعتراضی در مراکز شهرها صدای مظلومیت ملتمان را به گوش جهان برسانند. ماه شهریور همواره یادآور روزهای بزرگ تاریخی همچون 12 شهریور و موفقیتهای بی بدیل در این سرزمین است و باور داریم این بار نیز ملت بزرگ تورک روزهایی تاریخی را رقم خواهند زد.
رژیم جمهوری اسلامی نشان داده است به خودی خود اقدامی برای نجات آزربایجان نخواهد نکرد و ما ملت آزربایجان باید به تمام جهان نشان دهیم به مرگ خاموش رضایت نخواهیم داد. رژیم جمهوری اسلامی باید مجبور شود دریاچه اورمیه را احیا کند.

زمان تجمعات: یکشنبه 5 شهریور1402 ساعت 6 عصر

مکان ها:
تبریز: راستا کوچه (بازار آغزی)
اورمیه: تقاطع امام و عطایی
زنجان: سبزه میدان
اردبیل: چهارراه شریعتی
تهران: میدان امام حسین
کرج: سه راه گوهر دشت
و مراکز دیگر شهرها

طبعاً در صورت عدم امکان شروع تجمع در مکانهای قید شده جوانان با ابتکار عمل میدانی در مکانهای مناسب نزدیک تجمعات را آغاز خواهند کرد.

یاشاسین آزربایجان
یاشاسین تورک میلتی
اورمو گؤلو سوسوزدو؛ آزربایجان اویانماسا اوتوزدو

تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان – دیرنیش
جنبش دانشجویی آزربایجان – آزوح
حزب دمکرات آزربایجان جنوبی – گآدپ
حزب مرکز آزربایجان

21 مرداد 1402

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا