ایران

فساد در مورد املاک نجومی شهرداری در دوره قالیباف به ۲۰۰۰ مورد رسید

محمود میرلوحی، یکی از اعضای شورای شهر تهران اعلام کرد پرونده املاک نجومی در رابطه با دوره ریاست محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران همچنان باز است و به «۲۰۰۰ مورد» رسید.

بر اساس گزارشی که روزنامه «اعتماد» در شماره روز یکشنبه ۱۲ مرداد خود چاپ کرده است، آقای میرلوحی تاکید کرده که در گزارش اولیه مربوط به این املاک بحث واگذاری ۶۷۴ ملک به صورت غیرقانونی مطرح شد ولی با پیگیری‌های بعدی به بیش از ۲۰۰۰ ملک رسید.

به گفته این عضو شورای شهر تهران، پیروز حناچی، شهردار تهران، به‌زودی درباره ارتباطات پشت پرده مربوط به واگذاری ۴۱ ملک از مجموعه املاک نجومی صحبت خواهد کرد.

آقای میرلوحی همچنین گفته که در جریان واگذاری این بخش از املاک نجومی، علاوه بر مدیران سابق شهرداری تهران، برخی از اعضای سابق شورای شهر نیز دخیل بوده‌اند.

گزارش‌های سازمان بازرسی کل کشور و برخی رسانه‌ها در باره پرونده املاک نجومی که سال ۹۵ مطرح شد، نشان می‌داد که در دوران حضور محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران، املاک متعددی «به قیمت غیرواقعی» و «بسیار پایین» همراه با «۵۰ درصد» تخفیف و در اقساط‌ «۶۰ ماهه» به افراد مختلف واگذار شده است.

پس از طرح این پرونده و علیرغم تایید سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر فروش غیرقانونی حداقل ۲۰۰ ملک توسط شهرداری تهران در دوره ریاست آقای قالیباف، هنوز گزارشی که نشان دهد دستگاه قضای جمهوری اسلامی اقدام به رسیدگی در این زمینه کرده باشد، منتشر نشده است.

این در حالی است که، آقای قالیباف علیه یاشار سلطانی، روزنامه‌نگار و محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران که از افشاکنندگان موثر این پرونده بودند، طرح شکایت کرده است.

حمید علیزاده که قاضی پرونده شکایت از محمود میرلوحی و پرونده املاک نجومی بود، هم‌اکنون به اتهام همکاری در شبکه فساد اکبر طبری در حوزه ریاست قوه قضاییه، در بازداشت سر می‌برد.

بر اساس گفته آقای میرلوحی پرونده املاک نجومی در قوه قضاییه «سر به نیست» شده است.

گفتنی است که محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی، در سال‌های اخیر از مدعیان مبارزه با فساد بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا