اقتصادایران

3 برابر شدن قیمت لوازم التحریر در بازار ایران

طی ماههای گذشته، در تمامی حوزه‌ها شاهد افزایش قیمت چند برابری محصولات در ایران بوده‌ایم و می‌دانیم مشکلات اقتصادی و همچنین نوسانات بازار ارز تاثیرات بسیاری را در تمامی زمینه‌ها گذاشته است. بازار لوازم التحریر و نوشت‌افزار نیز از این قاعده مستثنی نیست.

موسی فرزانیان، رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت‌افزار و لوازم مهندسی، در خصوص افزایش قیمت‌هایی که در حوزه لوازم التحریر به وجود آمده می گوید:

متاسفانه در حوزه لوازم‌التحریر شاهد افزایش بیش از 3 برابری قیمت‌ها هستیم که متاسفانه مردم را با مشکلاتی مواجه کرده است.

افزایش قیمت دفاتر درسی در ادامه گرانی کاغذ

فرزانیان با بیان اینکه بیشتر مواد اولیه‌ای که برای تهیه نوشت افزارها به کار می‌رود از خارج وارد می‌شود و متاسفانه با نوساناتی که در بازار ارز به وجود آمده شاهد تاثیر بسزای آن روی این حوزه نیز بودیم که منجر به گرانی و افزایش قیمت‌ها شده است ادامه داد: در حوزه تامین کاغذ برای صحافی‌های که تولیدکننده دفاتر درسی هستند بیشترین افزایش قیمت را شاهد بوده‌ایم و دلیل آن نیز گرانی و افزایش بیش از حد کاغذ در بازارهاست که متاسفانه صحافان را با مشکلات فراوانی مواجه کرده، در نتیجه تولیدی‌های دفاتر درسی پس از تولید محصول مجبور هستند قیمت آن را افزایش دهند و به بازار عرضه کنند تا به دست مشتری برسد.

موسی فرزانیان با بیان اینکه واردات لوازم التحریر به شدت کاهش یافته است گفت: در برخی موارد از جمله «مداد»، واردات 100 درصد ممنوع است و در موارد دیگری از جمله پاک‌کن و تراش، تقریباً همه نیاز بازار از تولیدات داخلی تامین می‌شود و تولیدکنندگان نیز قول داده‌اند تا در فرصت باقی مانده تا آغاز فصل مدارس، تولیدات خود را افزایش دهند.

وی با اشاره به تامین 40 درصد نیاز خودکار کشور از طریق واردات گفت: در مجموع، درباره اقلام اصلی لوازم التحریر مشکلی وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا