fa

مجلس سنا لایحه بودجه دفاعی ۷۵۰ میلیارد دلاری آمریکا را تصویب کرد

مجلس سنای آمریکا لایحه بودجه دفاعی ۷۵۰ میلیارد دلاری را به تصویب رساند، اگرچه رأی‌گیری بر سر یک متمم این لایحه که مربوط به ایران است جمعه انجام خواهد شد.

نمایندگان مجلس سنا با ۸۶ رأی موافق و ۸ رأی مخالف «قانون اختیارات دفاع ملی آمریکا» را که سیاست‌های کلی پنتاگون و بودجه آن را مشخص می‌کند به تصویب رساندند.

از آنجا که لایحه بودجه دفاعی آمریکا لازم‌التصویب است نمایندگان مجلس هر ساله سعی می‌کنند طرح‌های خود را در قالب متمم به آن اضافه کنند. یکی از این متمم‌ها مربوط به ایران است که البته قرار است جمعه در خصوص آن یک رأی‌گیری جداگانه انجام شود.

این طرح که «تیم کین» و «تام یودال» آن را ارائه کرده‌اند خواستار منوط کردن هر گونه اقدام نظامی علیه ایران به مشورت با کنگره است. سناتورها گفته‌اند در صورتی که این طرح به تصویب برسد به عنوان متمم به لایجه بودجه دفاعی آمریکا افزوده خواهد شد.

نمایندگان دموکرات مجلس سنای آمریکا پیش از این تهدید کرده بودند در صورتی که اجازه رأی‌گیری بر سر طرح مذکور داده نشود، آنها ممکن است از یکی از گزینه‌های خود موسوم به «اطاله بررسی» (فیلی‌باستر) برای جلوگیری از تصویب لایحه بودجه دفاعی آمریکا استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا