آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

سهند معالی با پایان مرخصی به زندان سراب بازگشت

سهند معالی، فعال مدنی آذربایجانی ساکن شهرستان سراب که روز دوشنبه ۳ شهریور با تودیع قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به مرخصی اعزام شده بود، روز چهارشنبه ۲ مهر به زندان سراب بازگشت.

این مرخصی به خاطر شیوع کرونا در زندان‌های ایران و به منظور کاهش تراکم زندانها صورت گرفته بود.

سهند معالی عصر روز سه‌شنبه ۱۰ تیر در محل کارش توسط مأمورین نیروی انتظامی بازداشت و همان روز به زندان سراب منتقل شده بود.

دلیل بازداشت این فعال مدنی تورک این‌گونه برای او بیان شده که وی دو حکم جداگانه قطعیت یافته به مدت ۱ سال و ۱۰ ماه حبس تعزیری داشته است.

این در حالیست که او در رابطه با اجرای حکم پرونده های مذکور در ۱۲ اردیبهشت ماه سال ۹۸ بازداشت شده و پیرو آن با احتساب ایام بازداشت قبلی و ادغام هر دو پرونده، بعد از سپری کردن دوران محکومیت، حبس نامبرده خاتمه و در تاریخ ۲۷ بهمن ۹۸ آزاد شده بود.

با وجود این در هنگام بازداشت وی مأمورین عنوان کرده اند که حکم‌های صادره علیه او ادغام نگردیده و بایستی حکم یکسال دیگر را نیز تحمل نماید

آقای معالی در تیر ماه ۹۷ و در جریان همایش سالانه قلعه ‌بابک توسط نیروهای امنیتی سراب به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام با مصداق پخش اعلامیه» بازداشت گردیده بود که با تودیع قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی موقتا و تا پایان مراحل دادرسی آزاد گردیده بود.

پیش‌تر این فعال مدنی در تیر ماه سال ۹۲ نیز با اتهامی مشابه به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود‌.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا