آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

اعتراضات دوم مرداد آذربایجان؛ محکومیت یوسف سلحشور به جزای نقدی و شلاق تعزیری 

یوسف سلحشور هنرمند و فعال آزربایجانی توسط شعبه ۱۱۱ دادگاه کیفری دو تبریز مجموعا به ۲۵۲ میلیون تومان جزای نقدی و ۳۷ ضربه شلاق تعزیری محکوم شد.

یوسف سلحشور هنرمند و فعال مدنی آزربایجانی که در جریان اعتراضات دوم مرداد آذربایجان در حمایت از ملت عرب الاحواز بازداشت شده بود، مجموعا به ۲۵۲ میلیون تومان جزای نقدی و ۳۷ ضربه شلاق تعزیری محکوم شد.

بر اساس حکم صادره، یوسف سلحشور به ۵۱ میلیون تومان جزای نقدی در حق دولت از بابت اتهام «تحریک افراد به انجام اعمال خشونت آمیز» و ۱۵۱ میلیون ریال جزای نقدی درجه ۶ بدل از حبس تعزیری درجه ۶ و تحمل ۳۷ ضربه شلاق تعزیری از بابت اتهام «ایجاد جنجال و هیاهو موجب اخلال در نظم عمومی»، محکوم شد.

این حکم از طرف شعبه ۱۱۱ دادگاه کیفری دو تبریز به ریاست قاضی رضا فروغی صادر شده است.

وکالت این پرونده را اصغر محمدی بر عهده گرفته است.

دیگر اتهام یوسف سلحشور «تبلیغ علیه نظام» می باشد که در تاریخ ۱۱ مهر در شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز برگزار شده و هنوز حکم آن ابلاغ نشده است.

یوسف سلحشور فعال مدنی آزربایجانی ساکن تبریز است که در تاریخ سوم مرداد توسط ماموران وزارت اطلاعات، در منزل شخصی و با ایجاد رعب و وحشت بازداشت و به اداره اطلاعات تبریز منتقل شده بود.

این فعال سیاسی آزربایجانی بعد از مراحل بازجویی در تاریخ ۲۰ مرداد به زندان مرکزی تبریز منتقل و بعد از سه روز با تودیع قرار وثیقه ۶۰ میلیونی به صورت موقت، آزاد شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا