آذربایجانایران

پارلمان آذربایجان در بیانیه ای دخالت جمهوری اسلامی در امور داخلی آذربایجان را محکوم کرد

پارلمان ملی آذربایجان در بیانیه‌ای از حکومت ایران خواست از «اقدامات مغرضانه» علیه آذربایجان و تنش آفرینی در روابط خودداری کند.

پارلمان ملی آذربایجان امروز جمعه (18 فروردین) در بیانیه ای با محکوم کردن جمهوری اسلامی به دخالت در امور داخلی آذربایجان، اقدامات تهران را «بی احترامی به آذربایجان و یک تحریک سیاسی» نامید.

در این بیانیه آمده است: «بیانیه مجلس ایران درباره افتتاح سفارت آذربایجان در اسرائیل  مصداق بارز دخالت در امور داخلی آذربایجان، بی احترامی به آذربایجان و یک تحریک سیاسی دیگر از سوی ایران است.»

صاحبه غفارووا، رئیس پارلمان آذربایجان گفت: «همه باید بدانند که آذربایجان یک کشور مستقل است و اینکه چگونه با کشورهای دیگر روابط برقرار می کند، از امور داخلی آن است. هیچکس حق دخالت در حقوق حاکمیت آذربایجان را ندارد. اتهامات بی اساس مجلس ایران علیه کشورمان را به شدت رد می کنیم. از مجلس ایران می‌خواهیم که از این گونه اقدامات تحریک‌آمیز علیه آذربایجان دست بردارد و از اقداماتی که به روابط دوجانبه آسیب می‌زند، خودداری کند.»

رئیس پارلمان آذربایجان تاکید داشت: «متاسفانه ایران هرگز علیه ارمنستان که به مدت 30 سال اراضی آذربایجان را در اشغال خود داشت و ثروت آن را به طرزی وحشیانه غارت کرد، اعتراض نکرده است. برعکس، به هر نحو ممکن از ارمنستان حمایت می‌کند.»

صاحبه غفارووا درباره افتتاح سفارت آذربایجان در اسرائیل افزود: «همه باید بدانند که آذربایجان یک کشور مستقل است و نحوه برقراری روابط با سایر کشورها فقط به خود آن مربوط است.»

در ادامه اقدامات غیرسازنده و تنش‌آفرینی تهران در روابط با آذربایجان، پنجشنبه (17 فروردین) مجلس ایران  در بیانیه‌ای با دخالت در امور داخلی کشور آذربایجان و افتتاح سفارت و معرفی سفیر آذربایجان در اسرائیل، به اتهام زنی علیه دولت آذربایجان پرداخت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا