ایرانخاورمیانه

حمله موشکی سپاه به اطراف کنسولگری آمریکا در اربیل

خبرگزاری‌های عراقی و بین‌المللی در واپسین ساعات روز دوشنبه ۲۵ دی‌ماه از حمله موشکی به اطراف کنسولگری آمریکا در اربیل اقلیم کردستان عراق خبر دادند، لحظاتی بعد سپاه انجام این حملات را برعهده گرفت اما گفت به مواضع «تروریستها» در سوریه هم حمله کرده است.

به گزارش آزنیوزتی وی، صابرین‌نیوز به نقل از خبرنگار خود در کردستان عراق و سازمان حقوق بشری هه‌نگاو به نقل از منابع خبری خود در این باره گزارش داد.

طبق گزارشات، اواخر روز دو‌شنبە، مناطق نزدیک به ساختمان جدید کنسولگری آمریکا در اربیل کردستان عراق، هدف حملات موشکی شدید قرار گرفته است.

سپاه پاسداران ایران در اطلاعیه‌های جداگانه اعلام کرد: «مقرهای جاسوسی موساد و تجمع گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی در بخش‌هایی در اربیل عراق و داعش در سوریه با موشک‌های بالستیک منهدم شده‌اند.

سپاه پاسداران ایران در اطلاعیه دیگر اعلام کرد که در پاسخ به حملات راسک و کرمان «محل‌های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با عملیات‌های تروریستی اخیر‌؛ به ویژه داعش، در سرزمین های اشغالی سوریه» را منهدم کرده است.

در یکی از این حملات «مقرهای اصلی موساد» در اقلیم کرد عراق مورد حمله موشک‌های بالستیک ایران قرار گرفته است.

هه‌نگاو که اخبار مربوط به مناطق کردنشین را پوشش می‌دهد براساس گزارش منابع موثق خود اعلام کرد که سپاه پاسداران با چندین موشک از پایگاه موشکی «تنگه کنشت» مابین شهرهای کرمانشاه و کامیاران، این منطقه از شهر اربیل عراق را هدف قرار داده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بلافاصله در اطلاعیه‌ای مسئولیت این حملات را برعهده گرفت اما مدعی شد که «مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی» را با موشک‌های بالستیک هدف قرار داده است.

این سازمان، در بیانیه خود اشاره‌ای به نام این گروههای «جاسوسی« یا «تروریستی» نکرد اما بلافاصله در اطلاعیه‌ای دیگر اعلام کرد که در حملات موشکی به سوریه «محل‌های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با حادثه اخیر کرمان و راسک سیستان و بلوچستان» را هدف قرار داده است.

کانال تلگرامی منتسب به سپاه پاسداران نیز نوشت که در حمله به اربیل، «پایگاه الحریر آمریکایی‌ها» مورد هدف قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا