ایرانجهان

بازداشت یک ایرانی را به اتهام برنامه‌ریزی برای حمله تروریستی در نشست اپک در پرو

پلیس پرو روز جمعه یک ایرانی به نام مجید عزیزی، ۵۶ ساله، و یک تبعه پرو را به اتهام برنامه‌ریزی و سازماندهی یک هسته تروریستی برای حمله به یک فرد اسرائیلی در نشست سازمان همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه (اپک) بازداشت کرد.

اسکار آریولا، رئیس پلیس پرو، در یک کنفرانس خبری گفت که این دستگیری‌ها پس از انجام تحقیقات و در هماهنگی با سازمان‌های اطلاعاتی بین‌المللی انجام شد. این سازمان‌ها اطلاعات محرمانه‌ای را درباره این شهروند ایرانی که در ماه مارس وارد پرو شده بود، ارائه دادند.

آریولا گفت: «ما باید به سرعت عمل می‌کردیم، زیرا این فرد پس از سازماندهی این هسته تروریستی برای از بین‌بردن یک تبعه اسرائیلی که قرار بود در نشست آپک شرکت کند، قصد داشت روز جمعه به ایران بازگردد.»

رئیس پلیس پرو افزود که مقامات اسرائیلی که هدف این حمله بودند را نیز شناسایی کرده‌اند، اما به دلایل امنیتی از اعلام نام آنها خودداری کرده‌اند.

وزارت امور خارجه آمریکا در آخرین گزارش خود در زمینه تروریسم جهانی مربوط به سال ۲۰۲۲ با اشاره به فعالیت‌های مخرب جمهوری اسلامی در خاورمیانه و جهان اعلام کرد که ایران همچون چهل سال گذشته «بزرگترین حامی تروریسم» و تسهیل کننده فعالیتهای تروریستی در جهان است.

این گزارش حزب‌الله لبنان تحت حمایت ایران را یک گروه تروریستی نامیده و با اشاره به سابقه طولانی فعالیت این گروه در نیمکره غربی، عنوان شده است که هواداران و اعضای حزب‌الله در برزیل، شیلی، کلمبیا، پاناما، پرو و ایالات متحده شناسایی شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا