ایران

وزارت اطلاعات از بازداشت ۱۲ شهروند بهائی در مازندران به اتهام جاسوسی برای اسرائیل خبر داد

اداره کل اطلاعات مازندران از بازداشت ۱۲ شهروند بهائی در این استان به اتهام جاسوسی برای اسرائیل خبر داد

این اداره افزود: دو عضو این گروه در نهاد بهائی بیت العدل در شهر حیفا در اسرائیل آموزش دیده و در سراسر استان مازندران «هسته جاسوسی» تشکیل داده بودند.

اداره کل اطلاعات مازندرانگفت: این گروه دستورهای مرتبط با «اصول سازمانی، ارتباطات پنهانی، شیوه‌های اجتماع‌سازی و بهره گیری هدفمند از رسانه‌های بیگانه» را از نهاد مرکزی خود در شهر حیفا در اسرائیل دریافت می‌کرده است.

این اداره با تاکید بر تداوم رصد «شبکه‌های» مرتبط با اسرائیل، بر برخورد قاطعانه با این عوامل تاکید کرد.

بازداشت این شهروندان بهائی در حالی صورت می‌گیرد که روز چهارشنبه، ۹ شهریور، نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ۱۴ شهروند بهائی را در شهر قائمشهر، در استان مازندان، بازداشت کردند.

فرهاد ثابتان، سخنگوی جامعه جهانی بهائی، به ایران اینترنشنال گفت با توجه به اینکه شهروندان بهائی در ایران از حق آموزش دانشگاهی محروم هستند، مقام‌های امنیتی جمهوری اسلامی این ۱۴ شهروند را به دلیل تلاش‌های آنها برای حمایت از آموزش و پرورش خصوصی بازداشت کرده‌اند.

ثابتان موج گسترده بازداشت شهروندانی بهائی در ایران را «یک بهائی‌هراسی بی‌سابقه» خواند.

علاوه بر فشارهای فزاینده‌ای که علیه شهروندان بهائی در ایران صورت می‌گیرد، در چند سال اخیر بر موارد مصادره اموال آنان به سود «ستاد اجرایی فرمان امام» نیز افزوده شده است.

روز ۳۰ تیر جامعه جهانی بهائی از بازداشت، بازرسی خانه و تعطیلی مشاغل ۶۴ بهائی در بازه‌ای ۵۰ روزه خبر داده و آن را نشان‌دهنده تشدید کارزار سیستماتیک جمهوری اسلامی علیه این شهروندان دانسته بود.

در مرداد ماه، وزارت‌های خارجه کانادا و برتانیا از آزار سیستماتیک بهائیان در ایران، موج جدید بازداشت شهروندان و رهبران جامعه بهائی، تخریب خانه‌ها و مصادره زمین‌های بهائیان در روشنکوه مازندران ابراز نگرانی کردند.

جمهوری اسلامی که از ابتدای استقرار خود به سرکوب سیستماتیک بهائیان در ایران پرداخته، پیوسته این شهروندان را به «جاسوسی» و ارتباط با «اسرائیل» متهم کرده است.

رهبران تبعیدی بهائی می‌گویند صدها تن از پیروان این آیین از زمان تاسیس جمهوری اسلامی در سال ۱۹۷۹ زندانی و اعدام شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا