جهان

نسخه ایرانی در مسکو/ روسیه: سفارت آمریکا در تظاهرات مسکو نقش دارد!

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ادعا دارد که سفارت ایالات متحده آمریکا در تظاهرات چند روز گذشته مسکو دست داشته است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: سفارت آمریکا در روسیه در تظاهرات اعتراضی روز سوم آگوست در مسکو نقش داشته است.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا افزود: ما قطعاً رسماً تمامی شکایات خود را به سفارت آمریکا در مسکو تحویل می‌دهیم.

او ادعا داشت: فقط به سفارت آمریکا شکایت خود را  ارائه نمی‌دهیم. من فکر می‌کنم که رهبری آمریکا از چگونگی مداخله دیپلمات‌هایش در امور داخلی روسیه بسیار متحیر خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه گفت: وقتی ما چنین نگرشی را نسبت به خود مشاهده می کنیم، طرف آمریکایی در مورد اینکه ما چه نگرشی نسبت به آنها خواهیم داشت باید فکر کنند.

زاخاروا افزود: سفارت آمریکا در مسکو، مسیری که به اصطلاح برای راهپیمایی‌هایی روز شنبه برنامه‌ریزی شده بود را منتشر کرده بود.

او مدعی شد: مورد به مورد، دقیقه به دقیقه، برنامه راهپیمایی تنظیم شده بود: اینکه چه ساعتی آغاز شود، چه ساعتی به پایان برسد و غیره و غیره. وی ادامه داد: «آنطور که ما فهمیدیم، 90 درصد از اطلاعات (سفارت آمریکا در روسیه) از مردم خواسته بود تا به این مراسم (راهپیمایی غیرقانونی) بپیوندند.»

پیش از این روز شنبه 27 ژوئیه، مسکو شاهد تظاهرات چندین هزار نفر به دلیل رد صلاحیت نامزدهای اپوزیسیون این کشور برای شرکت در انتخابات محلی مجلس مسکو بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا