اجتماعیایران

آتش‌سوزی و انفجار کلینیک سینا اطهر تهران ۱۹ کشته و ۱۴ زخمی برجای گذاشت

در پی انفجار و آتش سوزی در مرکز درمانی سینا اطهر در شمال تهران، دست کم ۱۹ نفر کشته و ۱۴ نفر نیز مصدوم شدند. 

این حادثه حوالی ساعت ۲۱ شامگاه سه‌شنبه ۱۰ تیر رخ داد. در ساعات اولیه حادثه اعلام شد که تنها چند نفر زخمی و شمار زیادی از حاضران در کلینک نجات داده شده‌اند. اما رفته رفته خبرها حاکی از وقوع یک فاجعه بود.

علی القاصی مهر، دادستان تهران با اعلام آمار این واقعه گفت که ۱۵ تن از جان‌باختگان زن و ۴ تن از آنان مرد بوده‌اند. به گفته این مسئول قضایی ایران در شامگاه سه‌شنبه، جستجو برای یافتن قربانیان احتمالی دیگر همچنان ادامه دارد.

منصور درجاتی، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران،‌ ضمن رد نشت گاز و اتصال برق در انفجار و آتش‌سوزی بیمارستان سینا اطهر تهران گفت انباشت کپسول‌های اکسیژن حادثه‌ساز بوده است.

آقای درجاتی چهارشنبه ۱۱ تیر در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا گفت: «هرنوع کاستی و کمبودی به خود ساختمان برمی‌گردد،‌ چون تجمع کپسول‌های اکسیژن و نگهداری نامناسب آن‌ها حادثه‌ساز شده است.»

سخنگوی اورژانس تهران نیز گفته است که در این حادثه مراجعه‌کنندگان و کادر درمانی حاضر در اتاق‌های عمل جراحی بیشترین تعداد تلفات و زخمی‌ها را به خود اختصاص دادند.

به گزارش ایرنا، پیمان صابریان اضافه کرده است، اگرچه آتش‌سوزی و انفجار از زیرزمین این ساختمان آغاز شده بود اما این افراد در طبقه‌های چهارم و پنجم ساختمان بیشترین صدمه را دیدند.

سازمان نظام پزشکی می‌گوید بر اساس اعلام یک منبع در آتش نشانی تهران‏ با شناسایی کشته‌شدگان انفجار کلینیک سینا اطهر، بیش از نیمی از جان باختگان پزشکان و کادر اتاق عمل هستند.

دادستان تهران از احضار ۵ نفر از مقصران احتمالی حادثه و بازداشت یک نفر خبر داده است.

اما حمید گودرزی معاون امنیتی استانداری تهران گفته “تعدادی” از جمله رییس ساختمان بازداشت شده‌اند.

این در حالیست که جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ امروز چهارشنبه ۱۱ تیر به ایسنا گفته است «در این مرحله از تحقیقات بحث بازداشت یا دستگیری مطرح نیست… در همین زمینه نیز مدیر، مدیر داخلی، مسئول بخش تصویربرداری و متصدی بخش سانترال درمانگاه به عنوان افراد مطلع به پلیس آمده و تحقیق از آنها در حال انجام است. پس از تکمیل تحقیقات، نتایج به مقام قضایی داده شده و در صورت نیاز با تشخیص مقام قضایی دستور بازداشت صادر خواهد شد اما در حال حاضر موضوعی به نام بازداشت مطرح نیست.»

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا