جهانسلامتی و زندگی

تعداد کادر درمانی مبتلا در جهان از ۹۰ هزار نفر گذشت؛ آمار تخمینی ۲۰۰ هزار نفر

شورای بین المللی پرستاران (ICN) روز چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت، اعلام کرد که تاکنون ۲۶۰ پرستار به خاطر ابتلا به ویروس کرونا جان‌باخته‌اند و از دولت ها خواستار آن شد تا ثبت این آمار را با حساسیت انجام دهند.

شورای بین المللی پرستاران (آی‌سی‌ان) مستقر در ژنو تعداد پرستارانی را که طی یک ماه گذشته جان باخته‌اند را  ۱۰۰ نفر اعلام کرده بود.

براساس گزارش این شورا، تعداد ۲۳ هزار کادر درمانی مبتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان، در مدت زمان کوتاهی از ۹۰ هزار نفر فراتر رفته است.

تعداد دقیق کل مبتلایان مشخص نیست، زیرا هوارد کاتون، مدیر شورای پرستاران خاطرنشان می کند که همه کشورها در این زمینه شفاف نیستند یا ارقام ذکر شده واقعیت ها را نشان نمی دهد.

وی اضافه کرد تخمین ۹۰ هزار مبتلا یک ارزیابی خوش بینانه است که با توجه به مقایسه اخبار و اطلاعات سازمان های پرستاری و رسانه های جهانی ۳۰ کشور انجام شده است.

شورای بین المللی پرستاران، به نتهایی ۱۳۰ مؤسسه ملی را نمایندگی می‌کند و ۲۰ میلیون پرستار در این شورا عضویت دارند.

آمار غیر رسمی بیش از ۲۰۰ هزار نفر

کاتون می گوید بیش از ۳.۵ میلیون مورد رسمی مبتلا در سرتاسر جهان ثبت شده و متوسط کادر درمانی از این آمار ۶ درصد است. با این حساب آمار غیررسمی کادر درمانی مبتلا به این ویروس بیش از ۲۰۰ هزار نفر است.

دولت‌ها نادیده می گیرند

به گفته کاتون، رسوائی واقعی این است که کشورها این اطلاعات را به طور منظم ثبت و گزارش نمی کنند. کاتون می‌گوید، «به نظر ما، آنها [دولت‌ها] شرایط کادر درمانی را نادیده می گیرند و اوضاع را “عادی”  تلقی می‌کنند. این چیزی نیست که بتوانیم بپذیریم. اگر اینگونه باشد، بسیاری دیگر از کادر درمانی خواهند مرد.»

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا