آذربایجانایران

دیوار گرافیتی گسترده درشهر اردبیل؛ قیریلسین ایسارت زنجیرلری/آچیلسین آزادلیق قاپیلاری

فعالین حرکت ملی آذربایجان روز پنجشنبه ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۲، در اعتراض به بازداشت گسترده فعالین مدنی و حمایت از آنها، اقدام به دیوار نویسی و دیوار گرافیتی گسترده در سطح شهر اردبیل نمودند.

قیریلسین ایسارت زنجیرلری/آچیلسین آزادلیق قاپیلاری» متن گرافیتی و دیوار نویسی است که به همراه تصویر دو دست که زنجیر اسارت را پاره می کنند در معابر عمومی و خیابانهای شهر اردبیل نقش بسته است.

طی دوروز گذشته ۱۰ تن از فعالین ملی مدنی آذربایجانی به نامهای مرتضی پروین، ودود اسدی، سالار طاهرافشار، باقر حاجی زاده، سعید جمالزاده، آیاز سیف خواه، سعید مینایی، عبدالله واحدی، آراز امان وکمال نوری فعالین حرکت ملی آذربایجان در شهرهای اردبیل، رشت، اورمیه،، آستار، تبریز و اسلامشهر تهران، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده اند.برخی از نزدیکان فعالین بازداشتی اطلاع داده اند که بازداشت این فعالین با ضرب و شتم نیروهای امنیتی همراه بوده است و تا لحظه تنظیم این خبر از اتهام و دلایل بازداشت این فعال آزربایجانی اطلاعی در دست نمی‌باشد.

همچنین دیگر فعال ملی یوروش مهرعلی بیگلو علی‌رغم سپری شدن بیش از ۹۳ روز کماکان در بازداشتگاه انفرادی اداره اطلاعات شهر تبریز در بازداشت به سر میبرد و مراجعات متعدد خانواده برای اطلاع از وضعیت این فعال مدنی و تودیع قرار وثیقه برای آزادی موقتشان بی نتیجه مانده است.

ابراهیم رشیدی دیگر فعال حرکت ملی آذربایجان نیز که هم اکنون در زندان شهر خیاو(مشگین شهر) به سر میبرد تاکنون نتوانسته است از امکان تودیع وثیقه و آزادی موقت بهره‌مند گردد.

همچنین تعدادی از فعالین ملی زندانی به نام‌های صالح ملاعباسی ،پرویز سیابی، علی رضی زاده نادارلی، آرمیتا پاویر، مختار ابراهیمی، محمود اوجاقلو، میلاد جلیلی، علی رضایی هاواستان، آرش جوهری،میثم شیرینی و اصغر فرجی نیز در زندانهای تبریز، اوین تهران، اردبیل، مراغه، اهر،اورمیه و… در حال سپری نمودن دوران محکومیت خویش هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا