خاورمیانه

رییس جمهور لبنان: دولت آینده دولت حزب‌الله نیست

«میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان با اعلام این که دولت آینده به ریاست «حسان دیاب» دولت حزب‌الله نیست و برای همه ی لبنانی ها است، تاکید کرد که شکل و ماهیت آن فن سالار (تکنوکرات) خواهد بود.

«میشل عون» رییس جمهوری لبنان امروز (چهارشنبه) با اعلام این که دولت آینده به ریاست «حسان دیاب» دولت حزب‌الله نیست و برای همه ی لبنانی ها است، تاکید کرد که شکل و ماهیت آن فن سالار (تکنوکرات) خواهد بود.

 

پیش از این نیز «حسّان دیاب» و پس از انخاب شدن به نخست وزیری دولت لبنان در اولین مصاحبه خبری خود تاکید کرده بود که مهره «حزب الله» و «جنبش امل» نیستم. این سخنان حسان دیاب به خاطر گمانه زنی های برخی از مردم لبنان در باره آقای دیاب و وابسته بودن ایشان به گروههای نزدیک به دولت ایران گفته شده بود.

 

میشل عون رییس جمهوری لبنان امروز پس از دیدار با «بشاره پطرس الراعی» رهبر مسیحیان لبنان در شرق بیروت در جمع خبرنگاران هر گونه دخالت «جِبران باسیل»  وزیر خارجه و رییس «جریان آزاد ملی» را در تشکیل دولت آینده تکذیب کرد و گفت: هر چند او رییس بزرگ ترین فراکسیون مجلس لبنان است اما در تشکیل کابینه دخالت نمی کند.

 

«سلیمان فرنجیه» رییس جریان مسیحی «المَرَده» و نماینده ی پیشین مجلس و هم چنین «سعد حریری» نخست وزیر مستعفی لبنان دیروز سه شنبه در صفحه ی توییتری خود ادعا کردند که دولت آینده، به ظاهر مستقل اما در واقع دولت جبران باسیل خواهد بود.

 

عون گفت: هنوز تعداد وزیران و این که از چه حزب و گروهی هستند، مشخص نشده است. دولت را «حَسّان دیاب» نخست وزیر منتخب تشکیل می دهد و این دولت هدیه سال نو میلادی به مردم لبنان خواهد بود.

 

رییس جمهوری لبنان ۲۵ دسامبر سالروز میلاد حضرت مسیح (ع) و سال نو میلادی را به لبنانی ها تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که کشورش در این سال از بحران اقتصادی خارج شود.

 

از ۲۵ مهر ماه تاکنون هزاران کارگر، کارمند، جوانان حزبی و فعالان مدنی، دانشجویان و معلمان دانشگاه ها و مدارس خصوصی و دولتی با تظاهرات و تجمع و تحصن در شهرهای مختلف لبنان خواستار اصلاح ساختار سیاسی، پایان دادن به سوء مدیریت و فساد مقام ها، رفع بیکاری، گرانی و تورم، جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی (لیره) و افزایش حقوق و مزایا، هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا