ایرانجهان

محکومیت یک ایرانی در دادگاه نیویورک به جرم توطئه برای قاچاق گسترده هروئین در آمریکا

دادستان ناحیه جنوبی نیویورک روز سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت اعلام کرد که هیئت منصفه این دادگاه یک ایرانی را در اتهام توطئه برای قاچاق گسترده و توزیع هروئین در آمریکا گناهکار شناخته است.

دامیان ویلیامز می‌گوید هیئت منصفه رای به مجرمیت مالک بلوچ زهی، معروف به «مالک خان» داده و قرار است رئیس دادگاه حکم او را در ۱۲ سپتامبر اعلام کند.

به گزارش وبسایت دادستانی آمریکا، این قاچاقچی در دو مورد اتهامی محکوم شده است که هرکدام از این اتهامات می‌تواند دست‌کم ۱۰ سال زندان داشته باشد. دادگاه حتی می‌تواند برای این اتهامات، مالک بلوچ زهی را به حبس ابد محکوم کند.

دادگاه مالک محمد بلوچ زهی به ریاست قاضی جسی فورمن به مدت یک هفته برگزار شد.

دامیان ویلیامز گفته است: «مالک بلوچ زهی قصد وارد کردن مقادیر زیادی هروئین به ایالات متحده و ارسال آن به نیویورک، و همچنین گسترش عملیات قاچاق مواد مخدر خود بود. مالک بلوچ زهی حداقل یک دهه است که مواد مخدر را در سراسر جهان قاچاق می‌کند.»

طبق این گزارش، مالک بلوچ زهی و یکی از شرکایش در سال ۲۰۱۹ تلاش‌هایی برای برقراری ارتباط با قاچاقچیان مواد مخدر با هدف قاچاق گسترده هروئین به آمریکا و ارسال متانفتامین به استرالیا آغاز کردند.

دادستانی آمریکا می‌گوید، اما مالک بلوچ زهی و شریکش با افرادی در آمریکا تماس برقرار کردند که در واقع با اداره مبارزه با مواد مخدر ایالات متحده همکاری می‌کنند.

این گزارش می‌افزاید، این دو قاچاقچی در دسامبر سال ۲۰۱۹ یک محموله دو کیلوگرمی هروئین برای نمونه به آمریکا می‌فرستند.

به دنبال ارسال این نمونه، مالک بلوچ زهی تصمیم می‌گیرد که هزاران کیلو هروئین به آمریکا بفرستد. در همین راستا دیداری بین او و خریداران آمریکایی در نایروبی، پایتخت کنیا، انجام می‌شود. در این دیدارها مالک بلوچ زهی برای جلب اعتماد خریداران فرضی شواهدی از تجربه فعالیت قاچاق مواد مخدر خود طی ۱۰ سال گذشته ارائه می‌کند.

دادستان ناحیه جنوبی نیویورک همچنین از پلیس ملی کنیا٬ خدمات تحقیقات جنایی ملی موزامبیک٬ و نیروی پلیس غرب استرالیا برای همکاری در این پرونده تشکر کرده است.

رادیوفردا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا