جهان

تغییر موضع روسها همزمان با افزایش فشارهای بین‌المللی و مقاومت اوکراینی‌ها

یکماه پس از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین و تلاش نافرجام برای فتح پایتخت و دیگر شهرهای مهم، ارتش روسیه می‌گوید که به هدفش که همان آزادسازی دونباس است، دست یافته‌است.

به گزارش رویترز، مسکو روز جمعه اعلام کرده، هدف از حمله‌ای که عملیات ویژه نام داده‌است، کمک به جدایی طلبان برای آزادسازی دونباس و سرزمین های شرقی اوکراین بوده است که این هدف محقق شده‌است.

سرگئی رودسکوی فرمانده مدیریت عملیاتی نیروهای روسیه می‌گوید که هدف اولیه مسکو در اوکراین حاصل شده و حالا کرملین تمرکز خود را بر شرق اوکراین خواهد گذاشت.

اعلام موضع جدید روسیه این فرصت را به پوتین می دهد که ادعای پیروزی کند. مسکو پیش تر اعلام کرده بود، هدفش غیرنطامی کردن اوکراین است، ادعایی که مقامات غربی همواره آن را رد کرده و بهانه‌ای بی اساس برای سرنگونی دولت اوکراین قلمداد کرده‌اند.

روسیه در یکماه گذشته تلفات سنگینی را در این جنگ متحمل شده است.

به گزارش خبرگزاری اینترفکس وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که تا کنون ۱۳۵۱ سرباز روس کشته و ۳۸۲۵ سرباز زخمی شده اند. این درحالی است که اوکراین اعلام کرده تلفات ارتش روسیه در این تهاجم بسیار بیشتر است و بیش از ۱۵۰۰۰ سرباز روس جان خود را در این تهاجم از دست داده‌اند.

رویترز می‌نویسد به نظر می‌رسد که با فرسایشی شدن جنگ روسیه با اوکراین، مقاومت پیش‌بینی نشده اوکراینی ها و اثرگذاری فشارها و تحریم های بین‌المللی، روسها از مواضع ابتدایی خود در حمله به اوکراین عقب‌نشینی کرده‌اند.

صدای آمریکا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا