آذربایجانمحیط زیست

طرح زوج و فرد از فردا به صورت اعمال قانون در تبریز اجرا می شود

رئیس پلیس راهور آذربایجان ‎‎‎شرقی با ادعا بر اینکه اجرای طرح زوج و فرد خواسته اصلی مردم تبریز است، گفت: طرح زوج و فرد از فردا به صورت اعمال قانون در تبریز اجرا می شود.

یونس منفرد صبح امروز یک شنبه در صد و چهلمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه برخی نواقص وجود دارد که نیازمند همکاری شهرداری و شورای شهر است تصریح کرد: ترافیک تنها به مفهوم قفل کردن راه نیست بلکه ترافیک معنی عبور و مرور در راه را می دهد.

او مهم ترین عامل تصادفات را عامل‌ انسانی‌ دانست که گاها این آمار به ۸۰ درصد نیز می‌رسد و ادامه داد: اجرای مقررات به عامل‌ انسانی‌ بستگی‌ دارد.

منفرد ‌ادامه داد: برای کنترل ترافیک نیازمند توانمند سازی و آموزش انسانی هستیم که در کشور های پیشرفته تمامی عوامل دخیل در ترافیک در کنار یکدیگر توانمند شده‌اند.

وی با اشاره به تجربیات کشورهای دیگر گفت: در یک دهه با آموزش های شهروندی تلفات شهری کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهور آذربایجان ‎‎‎شرقی اضافه کرد:  ۳۳ دستگاه در امر کنترل ترافیک دخیل بوده و باید در زمینه آموزش های شهروندی با جدیت تمام عمل کنیم.

نیروی انتظامی به همکاری شهرداری و شورای شهر نیازمند است

معاون اجتماعی‌ فرماندهی انتظامی آذربایجان ‎‎‎شرقی نیز در این جلسه گفت: برای رسیدن به اهداف اجتماعی نیروی انتظامی نیازمند همکاری شهرداری و شورای شهر هستیم.

شرفی با ادعای اینکه معاونت اجتماعی برای همکاری شهروندان در جامعه برنامه دارد گفت: اداره برآورد و مطالعات با همکاری جامعه شناسان و روانشناسان مشکلات‌ اجتماعی را بررسی و برای آنها راهکار ارائه  می‌دهند.

او اضافه کرد: در بحث مشاوره های اجتماعی به صورت رایگان برای شهروندان‌ مشاوره  داده می شود.

وی با ادعا بر اینکه در مدارس‌ و دانشگاه ها به صورت جدی حضور داریم‌ و آموزش های اجتماعی را ارائه می‌دهیم‌، گفت: در زمینه آموزش اجتماعی در فضای مجازی بستر های مناسبی را ایجاد کرده و فرهنگسازی می‌کنیم‌.

شرفی نبود محیط و امکانات مناسب شهری برای آموزش و فرهنگ سازی برای شهروندان را مشکل معاونت اجتماعی دانسته و بیان داشت: با وجود امکانات می‌توان‌ در زمینه فضای مجازی و تبلیغات محیطی داشت.

وی خاطر نشان کرد: اختلافات خانوادگی ،درگیری، و اعتیاد و طلاق بیشترین  مشکلات اجتماعی استان است

او در پایان گفت: در  صورت تامین‌ اعتبار می‌توان  شعبه دوم‌ مشاوره اجتماعی رایگان نیروی انتظامی‌ را در محلات محروم ایجاد کرد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا