ایرانخاورمیانه

اسرائیل تایید کرد که پشت ترور فرمانده ارشد حزب‌الله بوده است

یسرائیل کاتز، وزیر خارجه اسرائیل، شامگاه دوشنبه در گفت‌وگویی تلویزیونی تایید کرد که اسرائیل پشت ترور وسام حسن الطویل، یکی از فرماندهان ارشد نیروهای ویژه موسوم به «رضوان» گروه حزب‌الله بوده است.

اسرائیل به طور معمول مسئولیت ترورهایی از این دست در کشورهای دیگر را به طور رسمی بر عهده نمی‌گیرد، اما این بار یسرائیل کاتز گفت: « در رابطه با حمله اخیر در جنوب لبنان، ما مسئولیت ترور فرمانده نیروهای رضوان را بر عهده می‌گیریم.»

وی افزود: «این بخشی از جنگ است. ما عوامل حزب‌الله، زیرساخت‌هایشان و سیستم‌هایی را که علیه اسرائیل ایجاد کرده‌اند، مورد هدف قرار می‌دهیم.»

آقای کاتز همچنین عنوان کرد: «ما بهایش را می‌پردازیم. یک جنگ اینجا رخ داده. شرایطی به وجود ما آمده و ما هم در همان راستا اقدام می‌کنیم. وگرنه باید حمله ۱۵۰ هزار فروند موشک را خنثی کنیم. هدف ما بازگرداندن امنیت ساکنان شمال، بازگرداندن امنیت ساکنان جنوب و دولت اسرائیل است.»

رسانه‌ها روز دوشنبه گزارش دادند که وسام حسن الطویل، جانشین فرمانده یکی از واحدهای گردان «رضوان» در حمله هوایی اسرائیل کشته شده است.

طبق این گزارش‌ها، وسام حسن الطویل به هنگام حمله اسرائیل سوار خودرویی در روستای مجدالسلم در جنوب لبنان بوده است.

پیش از این اعلام شده بود که در جریان حملات ادامه‌دار اسرائیل به جنوب لبنان از زمان آغاز جنگ غزه، بیش از ۱۳۰ تن از اعضای گروه حزب‌الله که مورد حمایت جمهوری اسلامی است، کشته شده‌اند.

به‌دنبال کشته شدن معاون دفتر سیاسی گروه افراطی حماس در حمله پهپادی در جنوب بیروت، حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در دو سخنرانی تلویزیونی به اسرائیل هشدار داد به فکر حمله گسترده به لبنان نباشد.

اسرائیل اما به شکل رسمی مسئولیت این حمله پهپادی را که روز ۱۲ دی باعث از پا درآمدن صالح العاروری در بیروت شد، نپذیرفته است.

آمریکا و اتحادیه اروپا حماس را سازمان تروریستی می‌دانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا