ایرانجهان

آمریکا 6 نفر از کارکنان صدا و سیمای ایران را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا 6 نفر از کارکنان صدا و سیمای ایران از جمله دو بازجو-خبرنگار «آمنه سادات ذبیح‌پور» و «علی رضوانی» را تحریم کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد 6 نفر از کارکنان صدا و سیمای ایران از جمله پیمان جبلی، رئیس و محسن برمهانی، معاون این سازمان تحریم شدند.

براساس این گزارش، همچنین احمد نوروزی، یوسف پورانواری، آمنه سادات ذبیح‌پور و علی رضوانی از کارکنان و خبرنگاران صدا و سیمای ایران را در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

این وزارتخانه، صدا و سیمای ایران را متهم به «پخش صدها اعتراف اجباری از بازداشت‌شدگان» کرده و از ضبط اموال و دارایی احتمالی آن‌ها در این کشور خبر داده است.

سازمان صداوسیما هم از سال ۲۰۱۳ در فهرست تحریمی آمریکا قرار دارد.

این بیانیه می‌گوید صداوسیمای جمهوری اسلامی به عنوان «یک ابزار حیاتی حکومت جمهوری اسلامی برای سرکوب وسیع و کارزار سانسور علیه مردم خود» عمل می‌کند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود از علی رضوانی و آمنه سادات ذبیح‌پور به عنوان «بازجو-خبرنگار» نام برده و گفته است که اموال و دارایی احتمالی آن‌ها در این کشور ضبط خواهد شد.

این دو متهم هستند که با وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران برای اخذ و پخش اعترافات اجباری به شکل «مستند» همکاری کرده‌اند. این مستندها در بخش خبری ۲۰:۳۰ تلویزیون پخش می‌شوند که به طور مرتب اعترافات اجباری متهمان را پخش کرده است.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده همچنین با اشاره به اعتراضات اخیر در ایران گفته است که سازمان صداوسیما مصاحبه‌هایی را از افرادی تهیه و پخش کرده است که به زور مجبور به اعتراف شده‌اند که بستگان‌شان در جریان اعتراضات کشته نشده‌اند بلکه جان خود را در حوادث بی‌ربط از دست داده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا