آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

دادگاه تجدیدنظر؛ محکومیت علی عزیزی به جزای نقدی

علی عزیزی فعال مدنی تورک ساکن اورمیه از سوی شعبه ۶ دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان‌شرقی در بخش نخست و دوم پرونده مجموعاً به ۴ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد.

علی عزیزی فعال مدنی تورک ساکن اورمیه از سوی شعبه ۶ دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان‌شرقی در بخش نخست و دوم پرونده مجموعاً به ۴ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد.

بر اساس دادنامه‌ای که توسط شعبه ۶ دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان‌شرقی صادر و به اصغر محمدی، وکیل آقای عزیزی ابلاغ شده، این فعال آذربایجانی از اتهام «عضویت در گروه گاماج» تبرئه و از اتهام «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی» به ۳ میلیون تومان جزای نقدی بدل از ۳ ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

اعتراض این فعال آذربایجانی به حکم دادگاه بدوی در بخش دوم پرونده که از بابت اتهام «نشر اکاذیب توسط سامانه‌ها به قصد تشویق اذهان عمومی و مقامات رسمی» به ۱ میلیون تومن جزای نقدی محکوم شده بود، توسط شعبه ۶ تجدید نظر رد، و حکم بدوی تأیید شد.

 

علی عزیزی پیش‌تر از سوی شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ۱ سال حبس تعزیری، از بابت اتهام «عضویت در گروه غیر قانونی گاماج» به ۵ سال حبس تعزیری  و از بابت اتهام «نقش اکاذیب توسط سامانه‌ها به قصد تشویق اذهان عمومی و مقامات رسمی» به ۱ میلیون تومن جزای نقدی محکوم شده بود.

جلسه دادرسی این فعال مدنی تورک روز دوشنبه ۲۴ شهریور ۹۹ در شعبه مذکور برگزار شد.

همچنین بخوانید: علی عزیزی به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد

همچنین بخوانید: احضار علی عزیزی به دادگاه انقلاب تبریز

پیش‌تر، شعبه ۱۶ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تبریز به ریاست قاضی سید‌علی موسوی، روز پنجشنبه ۱۹ تیر، با افزودن اتهام «نشر اکاذیب در فضای مجازی» به اتهامات پیشین آقای عزیزی و افزودن مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان به وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی پیشین وی، مبلغ وثیقه در ازای آزادی موقت تا صدور را به ۶۵۰ میلیون تومان افزایش داده بود.

همچنین بخوانید: دادگاه و زمان رسیدگی به اتهام تازه علی عزیزی مشخص شد

همچنین بخوانید: افزایش وثیقه علی عزیزی به «۶۵۰ میلیون» تومان به‌دلیل «یک اتهام تازه»

علی عزیزی در روز ۴ اسفند سال ۹۸ در منزل پدری خود در شهرستان اورمیه بازداشت شده بود،مقاومت مادر و آقای عزیزی مبنی بر عدم اجازه ورود به منزل پیش از ارائه حکم ورود به منزل و بازداشت به علت تعداد زیاد مامورین بی نتیجه مانده و مامورین لباس شخصی بدون ارائه حکم جلب اقدام به بازداشت این فعال آذربایجانی نموده بودند.

این فعال مدنی نهایتا در تاریخ ۶فروردین سال ۹۹ پس از تودیع قرار وثیقه بطور موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی تبریز آزاد گردیده بود.

پیش‌تر، سازمان عفو بین الملل در گزارشی که در باره اعتراضات سراسری آبان ۹۸ با عنوان «ویرانگران انسانیت» منتشر کرده بود، درباره علی عزیزی اعلام نموده بود: «علی عزیزی در صورت زندانی شدن، زندانی عقیدتی به شمار میرود چرا که صرفاً به دلیل بهره گیری مسالمت آمیز از حقوق خود برای برخورداری از آزادی بیان، تشکل و تجمع مسالمت آمیز زندانی میشود.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا