ایران

تخریب تابلوی «بزرگراه قشقایی» توسط فاشیست‌های ترک‌ستیز ایرانشهری

در اقدامی بی‌شرمانه در بزرگراه شیراز به کوه‌چنار، قاشقایی یورد، گروه‌های فاشیست تورک‌ستیز ایرانشهری تابلوی بزرگراه «شهدای قاشقایی(قشقایی)» که به تازگی نصب شده بود را با پاشیدن رنگ تخریب کردند.

بایداق‌نیوز با انتشار این خبر نوشت: مدت‌ها فعالین تورک قاشقایی برای نامگذاری بزرگراه اصفهان به شیراز ، به جمع‌آوری نزدیک به چهل هزار امضا پرداخته بودند تا بزرگراه اصفهان به شیراز به عنوان بزرگترین بزرگراه جغرافیای ایران به نام قاشقایی نامگذاری شود. اما دولت ایران با این پیشنهاد موافقت نکرده و به بزرگراه کوچک شیراز به کوه‌چنار، به شکل شهدای قاشقایی، بسنده کرد. اما گروه‌های فاشیست ایرانشهری همین را هم برنتابیدند.

تورک‌های قاشقایی‌ در سرزمین خود، سرزمینی که قرن‌ها با دلاوری‌ها و قهرمانی‌ها آن را از تجاوز بیگانگان محافظت کرده‌اند، امروزه سهمشان به اندازه نامگذاری یک جاده نیز نیست.

تورک‌های قاشقایی از بزرگترین گروههای ائتنیکی جنوب ایران هستند و جمعیت آنها حدود ۳ میلیون نفر می باشد. «قاشقای یورد» سرزمین تورک های قشقایی می باشد که بخش هایی از استان های کهگیلویه وبویراحمد، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، فارس و بوشهر را شامل می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا