آذربایجانایرانجهان

گزارش وب سایت TRT World از وضعیت «یوروش مهرعلی بیگلو» فعال دربند آذربایجانی و ظلم حکومت ایران به ترک‌ها‌

وب‌سایت انگلیسی‌زبان TRT World وابسته به رادیو و تلویزیون ملی ترکیه در گزارشی به وضعیت یوروش مهرعلی‌بیگلو فعال ترک آذربایجانی بازداشت شده و ظلم حکومت ایران به ترک‌های آذربایجان‌جنوبی پرداخت.

وب‌سایت TRT World ( لینک خبر) نوشت: «گزارش‌ها مبنی بر تبعیض علیه تورک‌های ساکن ایران در حال افزایش است و مقامات ایرانی مدام درخواست‌های حقوق برابر برای همه شهروندان را نادیده می‌گیرند.

در ۷۶ روز گذشته هیچ خبری از وضعیت آیت(یوروش) مهرعلی‌بیگلو فعال ترک که در بازداشت وزارت اطلاعات در شهر تبریز، استان آذربایجان شرقی ایران به سر می‌برد، منتشر نشده است.

خواهر آیت مهرعلی‌بیگلو، درنا مهرعلی‌بیگلو، ویدئویی را در شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک گذاشته است که می‌گوید: “از زمان بازداشت برادرم، ۷۶ روز است که در سلول وزارت اطلاعات در شهر تبریز نگهداری می‌شود، لطفا صدای ما باشید. “

آیت مهرعلی‌بی‌گلو در تاریخ ۱۶ آبان ۱۳۹۲ توسط وزارت اطلاعات در استان آذربایجان شرقی بازداشت شد و این بازداشت از ۷۶ روز پیش ادامه دارد.

او در این مدت تنها اجازه یک تماس تلفنی با خانواده اش را داشته است.

آیت مهرعلی‌بیگلو قبل از این حادثه نیز بارها توسط نیروهای امنیتی ایران به دلیل فعالیت‌هایش در زمینه حقوق و آزادی‌های اولیه ترک‌های ساکن ایران بازداشت و به حبس محکوم شده است.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا