آذربایجانایران

سریال باخت‌های تراکتور و حذف از آسیا

از بازی‌های مرحله ورودی لیگ قهرمانان آسیا، تیم فوتبال تراکتور روز سه‌شنبه در حضور ۸۱ هزار هوادار خود مغلوب شارجه امارات شد.

به دلیل عدم صدور مجوز برای استقلال، تراکتور تبریز به عنوان چهارمین نماینده ایران به کنفدراسیون آسیا معرفی شد.

این مسابقه با وجود تشویق‌های بی وقفه هواداران پرشور تراکتور، با برتری ۳-۱ نماینده امارات به پایان رسید و تراکتور از صعود به دور گروهی رقابت‌ها بازماند.

در این بازی برای پیشگیری از جریمه و محرومیت از سوی کنفدراسیون آسیا، تعدادی از زنان هم به صورت گزینشی وارد استادیوم شده و در طبقه دوم نشسته بودند.

هیات فوتبال آذربایجان شرقی در بیانه‌اش اعلام کرد: «شرایط لازم برای حضور بانوان مقدور نگردید. برای اینکه در میزبانی تراکتور خللی وارد نگردد مقرر گردید، این دیدار تنها پذیرای بانوان فوتبالی است تا تبعات سویی برای میزبان نداشته باشد.»

شاهین عبدالرحمان مدافع تیم مهمان در نیمه اول شارجه را پیش انداخت. عثمان کامارا مهاجم گینه‌ای در دقیقه ۸۴ و کایو مهاجم برزیلی در دقیقه ۹۱ از روی نقطه پنالتی، گل‌های بعدی شارجه را به ثمر رساندند.

مهدی هاشم‌نژاد بازیکن جدید و جوان تراکتور که مدافع راست تیم ملی امید است، در دقیقه ۸۵ تنها گل تراکتور را وارد دروازه عادل الحوسنی کرد.

تراکتور که از فعال‌ترین تیم‌ها در فصل نقل و انتقالات بود، به رغم جذب ستارگان داخلی و با وجود برخورداری از یاران بین‌المللی‌اش صفا هادی (عراق) گوستاوو واگنین (برزیل) آلوارو خیمنز (اسپانیا) و ریکاردو آلوز پرتغالی، چهارمین باخت پیاپی را متحمل شد.

شکست تاریخی ۷-۱ در پایان فصل قبل مقابل استقلال، ناکامی ۳-۱ در زمین سپاهان و دو باخت خانگی در برابر پرسپولیس و شارجه، پاکو خمز سرمربی این تیم را در وضعیتی بحرانی قرار داده.

حسین پورحمیدی از دروازه‌بانان تیم ملی، شجاع خلیل‌زاده مدافع تیم ملی، حسین‌زاده که از شارلروای بلژیک به تبریز آمده، همچنین سیامک نعمتی از پرسپولیس، هنوز عملکرد درخوری با پیراهن تراکتور بروز نداده‌اند.

امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی ایران که سابقه هدایت تراکتور را دارد، در ورزشگاه حضور داشت.

تعدادی از هوداران تراکتور که بیرون ورزشگاه تجمع کرده بودند، برای اتوبوس تیم شارجه دست زدند اما هنگام خروج اتوبوس تراکتور، شعار ”بی غیرت” را سر دادند.

خبرگزاری فارس نوشته: «برخی هواداران علیه بازیکنان و مدیریت باشگاه شعار دادند. یک نفرشان هم با مشت، شیشه جایگاه خبرنگاران را شکست.»

کاسمین اولاریو سرمربی رومانیایی شارجه به خبرنگاران گفت: «به این جو عادت نداشتیم و در ابتدا برخی بازیکنان‌مان ترسیده بودند. خوشحالم که در چنین جوی به پیروزی رسیدیم. با توجه به آنالیزمان از تراکتور، تصمیم گرفتم از پاکو آلکاسر اسپانیایی استفاده نکنم.»

میرالم پیانیج ستاره بوسنیایی که سابقه حضور در یوونتوس و بارسلونا را دارد گفت: تیم برتر زمین بودیم و استحقاق پیروزی را داشتیم.

پاکو خمز سرمربی تراکتور هم تاکید کرد: «اشتباه در یارگیری و هدیه دادن موقعیت‌ها از نقاط ضعف‌مان است و جای تاسف دارد. اشتباهاتی که فردی است و تمام سعی‌مان را برای برطرف کردنش انجام دادیم، باز هم تلاش می‌کنیم تیم به شرایط عادی بازگردد.»

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا