ایران

مهاجرت سالانه 9 هزار پرستار از ایران

نزدیک به ۹ هزار پرستار سالانه از ایران مهاجرت می‌کنند یا بازنشسته می‌شوند.

مسئولان سازمان نظام پرستاری با اشاره به مهاجرت بیش از دوهزار و ۷۰۰ و بازنشستگی شش‌هزار پرستار در سال درباره وضعیت پرستاری در ایران هشدار دادند.

به گزارش تسنیم، محمدتقی جهانپور، رئیس کل سازمان نظام پرستاری، روز یک‌شنبه ۱۳ اسفند در جلسه شورای عالی نظام پرستاری ضمن اعلام مهاجرت سالانه بیش از دوهزار و ۷۰۰ پرستار، از آن با عنوان «زنگ خطری جدی برای نظام سلامت» نام برد.

قاسم ابوطالبی، نایب‌رئیس اول شورای عالی نظام پرستاری، هم در این جلسه گفت که سالانه شش‌هزار پرستار در کشور بازنشسته می‌شوند.

ابوطالبی هم‌چنین بر لزوم جذب «فوری» دست کم صدهزار نیروی پرستار تأکید کرد.

محمد میرزابیگی، رئیس کل پیشین سازمان نظام پرستاری، یکم دی اعلام کرده بود که «بالغ بر ده‌هزار نفر از ناب‌ترین پرستاران» ایران مهاجرت کرده‌اند.

میرزابیگی «رفتار مسئولان» را دلیل اصلی مهاجرت پرستاران اعلام کرده و خواستار «پیگیری پرداخت فوق‌العاده خاص، استخدام نیروهای طرحی و تمدید طرحی کرونا و اجرای قانونی و درست قانون تعرفه‌گذاری» پرستاران در برنامه «هفتم توسعه» شده بود.

نایب‌رئیس اول شورای عالی نظام پرستاری هم امروز «مشکلات معیشتی» و «نبود استخدام» را عامل مهاجرت شماری از پرستاران عنوان کرده و گفته است که «عدم ارائه خدمات مطلوب» به آن‌ها «باعث افت کیفیت مراقبت‌های پرستاری و افزایش مرگ‌ومیر بیماران می‌شود

در سال‌های گذشته پرستاران با برگزاری تجمع‌های اعتراضی خواستار رسیدگی مسئولان به مطالبات خود شدند. در ارتباط با یکی از این اعتراضات صنفی، خانواده یک نوزاد در تهران دهم آذر اعلام کرده بودند که فرزند آن‌ها به دلیل عدم رسیدگی پرستاران به دلیل حضور در تحصن، جان خود را از دست داده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا