آذربایجان

واکنش الهام علی‌اف به آتش زدن پرچم آذربایجان در ارمنستان

رئیس‌جمهور آذربایجان در واکنش به آتش‌زدن پرچم این کشور در مراسم افتتاحیه مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی اروپا در ارمنستان گفت که چنین حادثه ناپسندی در مقابل چشم مسئولین دولت ارمنستان رخ می‌دهد و هیچ واکنشی نسبت به آن نشان نمی‌دهند.

الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی درباره آتش زدن پرچم این کشور در مراسم افتتاحیه مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی اروپا در ایروان، پایتخت ارمنستان گفت: چنین اتفاق ناپسندی در مقابل چشم مقامات و مسئولین دولت ارمنستان رخ می‌دهد و هیچ واکنشی نسبت به آن نشان نمی‌دهند. پس عامل این اتفاق زشت و شنیع، دولت ارمنستان است.

وی تاکید کرد که این حادثه فردی یا تصادفی نبوده، بلکه اقدامی کثیف و عمدی از سوی دولت ارمنستان بوده است.

علی‌اف با بیان اینکه عامل این حادثه هیچ مجازاتی دریافت نکرده و به عنوان «قهرمان» معرفی شده است، تصریح کرد که این رویداد آنها را متزلزل نخواهد کرد. اما آنها باید خوب فکر کنند. ممکن است روزی چشمانشان را باز کنند و پرچم آذربایجان را بالای سرشان ببینند.

او با اشاره به جانسو بکتاش و غمزه آلتون وزنه برداران ترکیه که مدال‌های خود در مسابقات قهرمانی ایروان را به آذربایجان تقدیم کردند، گفت: به آنها تبریک می‌گویم. چون آنها در کشوری که دشمن ترکیه و آذربایجان است به پیروزی رسیدند و پرچم ترکیه را به اهتزاز درآوردند. ارمنی‌ها پرچم ما را آتش زدند، اما پرچم ترکیه در آنجا به اهتزاز درآمد.

وی افزود: سرود ملی‌شان خوانده شد و پیروزی خود را به آذربایجان هدیه کردند. به همین دلیل آنها محبت همه مردم آذربایجان را به دست آوردند.

علی‌اف تصریح کرد که آنها ورزشکاران ملی ترکیه را به آذربایجان دعوت کردند. این رویداد نه تنها در تاریخ ورزش، بلکه در تاریخ سیاست جهانی و تاریخ جهان ترک نیز تاثیر خواهد گذشت.

گفتنی است در مراسم افتتاحیه رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی اروپا، زمانی که پرچم‌ کشورها روی صحنه بود، فردی، پرچم آذربایجان را از حامل پرچم گرفت و آن را سوزاند. آذربایجان با کاروان 12 نفره در این مسابقات شرکت کرده بود.

آناتولی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا