خاورمیانه

نتانیاهو: اسرائیل اجازه نمی‌دهد حماس دوباره به قدرت برسد؛ برای مدت نامعلومی امنیت غزه را بر عهده می‌گیریم

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روز دوشنبه گفت که کشورش پس از جنگ اخیر با حماس، برای مدت نامعلومی مسئولیت امنیتی نوار غزه را بر عهده خواهد گرفت.

نتانیاهو در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ای‌بی‌سی گفت که اسرائیل «نخواهد گذاشت حماس دوباره به قدرت برسد» و «برای مدت زمانی نامعلوم در مجموع مسئولیت امنیتی غزه را بر عهده خواهد گرفت چرا که دیده‌ایم وقتی آن را در اختیار نداریم، چه اتفاقی می‌افتد.»

نتانیاهو همچنین تاکید کرد که اسرائیل تا زمانی که حماس همه گروگان‌ها را آزاد نکرده است، با آتش‌بس عمومی موافقت نخواهد کرد. وی گفت که اما با وقفه‌های کوتاه مدت مشکلی ندارد.

نتانیاهو همچنین به نقش ایران و حزب الله در این جنگ پرداخت و آنها را از دخالت در جنگ برحذر داشت. نخست وزیر اسرائیل گفت: «به نظرم آنها فهمیده‌اند که اگر آشکارا وارد جنگ شوند، پاسخی که دریافت می‌کنند، بسیار قدرتمند خواهد بود و امیدوارم که چنین اشتباهی را مرتکب نشوند.»

وال استریت ژورنال هم نوشت نخست وزیر اسرائیل، از گروهی از سفرای خارجی خواست از درخواست او برای آزادی بی‌قید و شرط حداقل ۲۴۰ گروگانی که در حملات هفتم اکتبر توسط حماس و دیگر شبه‌نظامیان گروگان گرفته شده‌اند، حمایت کنند.

به گفته دفتر نخست وزیری اسرائیل، نتانیاهو به سفرا گفته است که از رئیس صلیب سرخ برای درخواست خود نسبت به «آزادی فوری و بدون قید و شرط گروگان‌ها، دسترسی به آن‌ها و اطلاعات مربوط به گروگان‌ها» کمک خواسته است.

نتانیاهو پیش‌تر نیز در ۱۴ آبان و در جریان بازدید از پایگاه نیروی هوایی کشورش تاکید کرده بود که اسرائیل با آتش‌بس در غزه موافقت نخواهد کرد مگر اینکه حماس گروگان‌هایش را آزاد کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا