آذربایجانایران

تماس کوتاه یوروش مهرعلی بیگلو با خانواده؛ تداوم بازداشت من غیرقانونی است

یوروش مهرعلی بیگلو فعال حرکت ملی آذربایجان روز شنبه ۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۲، طی تماس کوتاهی که با خانواده داشته، اعلام کرده است با توجه به عنوان اتهامی‌ام تداوم قرار بازداشت غیرقانونی بوده و بایستی بازپرس پرونده اقدام به صدور قرار وثیقه نماید.

دورنا و ییلماز مهرعلی بیگلو، خواهر و برادر این فعال شناخته شده آذربایجان، در یک اطلاعیه در صفحه اینستاگرامی خود اعلام کردند که بازپرس پرونده با لحن غیرمودبانه مدعی شده است که او موظف نیست به ارباب رجوع‌ها پاسخگو باشد و مراجعه خانواده تنها وقت وی را می‌گیرد.

یوروش مهرعلی بیگلو از زمان بازداشت، بدون دسترسی به وکیل و محروم از ملاقات با خانواده، در حدود 3 ماه در بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز نگهداری شده و اخیرا به بند قرنطینه زندان مرکزی تبریز منتقل شده است. وی تاکنون، تنها دو بار (در تاریخ‌های ۲۳ آبان و ۲۸ بهمن) تماس کوتاهی با خانواده داشته است.

از سوی دیگر، بازپرس پرونده با اظهاراتی غیرمسئولانه به خانواده این فعال آذربایجانی اعلام کرده است که تا تکمیل پرونده یوروش، او در قرنطینه ممنوع‌الملاقات خواهد ماند. این وضعیت نقض حقوق مدنی و اساسی این فعال سیاسی می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا