آذربایجانایران

موغان همچنان در زیر تلی از آوار تبعیض و بی‌تدبیری؛ تداوم امدادرسانی فعالین مدنی آذربایجان به مناطق سیل‌زده

درپی بارندگی‌های شدید که منجر به جریان سیلی ویرانگر در شهرهای گرمی، بیله سوار، انگوت و روستاهای تابعه گردید خسارات فراوانی به منازل مسکونی اهالی وارد شده و برخی از آنها غیر قابل سکونت شده است.

روز یکشنبه ۲۸ خرداد شروع دوباره بارش شدید باران و تگرگ در روستاهای شهرستان های گرمی و بیله سوار که همراه با سیلی ویرانگر بود بسیاری از مزارع و خانه‌های روستایی را زیر آب برده و آسیب جدی به راه‌های مواصلاتی و شبکه‌ی برق و آبرسانی وارد آورد.

علی رغم گذشت چندین روز اهالی و مردم منطقه از اینکه دولت امکانات و تجهیزات لازم جهت بهبود شرایط را در اختیار مردم قرار نداده گله مند هستند.

سیل اخیر درشرایطی رخ داد که بیشتر روستاها و مناطق هنوز از شوک سیل‌های ۹ و ۲۴خرداد که منجر به فوت ۷ تن از اهالی و خسارات سنگین به راههای مواصلاتی و مزارع و باغات شده بود خارج نشده بودند.

در این میان فعالان حرکت ملی آذربایجان و هواداران تیم تیراختور به همراه گروه‌های مردمی بارها با امدادرسانی به مردم سیل زده در کنار آنها حضور  پیدا کرده و در پی تسکین آلام آنها بر آمدند.

طی روزهای گذشته فعالان حرکت ملی با توزیع پکهای آب معدنی و نان وغذاهای سرد بین اهالی روستاهای انجیرلی ،مچیدلی،کمرقایا، پاراقشلاق،اوجاق قشلاق،عیبا بیگلی و…از نزدیک شاهد وضعیت سیل زدگان بوده و یکی از ساکنین در پیامی به صفحه اطلاع رسانی عباس لسانی گفته است: “اهالی روستاهای دشت موغان زیر تلی از آوار که سیل بی تدبیری و تبعیض با خود آورده به حال خود رها شده اند و برای ادامه حیات در آنایورد تقلا می‌کنند.”

پس از افزایش حجم انتقادات به عملکرد ضعیف مقامات استانی و کشوری در ساماندهی به سیل زدگان شهرستان های گرمی و بیله سوار، ۲۸ خرداد احمد وحیدی، وزیر کشور با هیاتی از مسئولین از مناطق سیل‌زده شهرستان گرمی بازدید کرده و با بیان اینکه بنا به نظر کارشناسان، سیلاب‌های اخیر شمال استان اردبیل در ۵۰ سال اخیر بی‌سابقه است، از آغاز پرداخت خسارات این سیل پس از برآورد کامل خبر داده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا