جهان

پنتاگون افشا کرد‌؛ مصر قصد داشت هزاران موشک به روسیه تحویل دهد

اسناد فوق سری پنتاگون نشان می‌دهد که مقامات مصر قصد داشتند هزاران موشک را برای استفاده در جنگ اوکراین به طور مخفیانه به روسیه ارسال کنند.

به گزارش واشنگتن‌پست و براساس این اسناد، عبدالفتاح سیسی رئیس‌جمهور مصر «که یکی از متحدان اصلی ایالات متحده و دریافت‌کننده کمک‌های نظامی و اقتصادی از آمریکاست»، به تازگی دستور داده تا «۴۰ هزار موشک» در این کشور تولید و به طور مخفیانه به روسیه تحویل داده شود.

بخشی از این اسناد فوق محرمانه‌ که اکنون منتشر شده است، شامل گفت‌وگوهای میان سیسی و مقامات ارشد نظامی مصر و برنامه‌های آنها برای تامین گلوله‌های توپخانه و باروت برای روسیه است.

بر اساس این اسناد، سیسی به مقامات دستور می‌دهد که تولید و تحویل این موشک‌ها را مخفی نگه دارند تا «از بروز مشکلات با غرب جلوگیری شود

در این اسناد همچنین از محمد صلاح الدین، وزیر صنایع تسلیحاتی مصر نام برده شده است. بر اساس این اسناد صلاح الدین به سیسی گفته که تامین تسلیحات روسیه «حداقل کاری است که مصر می‌تواند برای جبران کمک‌های روسیه به مصر انجام دهد.» کمک‌هایی که علت و جزئیات آن ذکر نشده است.

جنگ در اوکراین، دسترسی مصر به گندم این کشور را به طور قابل توجهی کاهش داد. ۸۰ درصد واردات گندم مصر از اوکراین انجام می‌شد.

به گزارش واشنگتن پست، قاهره برای جبران کمبود گندم به مسکو متوسل شده که این اقدام نشان دهنده تقویت روابط بین دو کشور در زمانی است که روسیه با انزوای قابل توجهی از طرف غرب مواجه است.

صدای آمریکا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا