ایرانجهانخاورمیانهسیاست

آمریکا یک شبکه بین‌المللی انتقال مالی وابسته به حزب‌الله و سپاه قدس را تحریم کرد

ایالات متحده روز جمعه ۲۶ شهریور اعلام کرد که یک شبکه بین‌المللی انتقال مالی وابسته به حزب‌الله لبنان و سپاه قدس ایران را تحریم کرد.

ایالات متحده روز جمعه ۲۶ شهریور اعلام کرد که تحریم هایی را علیه موسسات مالی مستقر در کویت که گروه حزب‌الله لبنان را تأمین می کنند و همچنین تسهیل کنندگان مالی و شرکت های حامی این گروه و سپاه قدس ایران، اعمال کرد.

خزانه داری آمریکا اعلام کرد، مرتضی مینای هاشمی که در چین زندگی می کند، مسئول نقل و انتقال پول به سپاه قدس ایران بوده است. بر اساس اعلام خزانه داری آمریکا، دو تبعه چینی نیز به هاشمی کمک کرده اند تا حساب های بانکی ایجاد کنند تا به این نقل و انتقال مالی کمک کنند.

علاوه بر این فرد، حسین اسداله، محمدعلی دمیرچی‌لو، سمانه دمیرچی‌لو، محمدرضا کاظمی، مصطفی پوریا و امید یزدان‌پرست دیگر شهروندان ایرانی هستند که از سوی  آمریکا تحریم‌ شدند.

شهروندان چینی «یان سو ژوان و سانگ جینگ» هستندو در این بیانیه آمده است که یان سو ژوان، به نمایندگی از هاشمی، محصولات دومنظوره آمریکایی را برای انتقال به ایران خریداری کرده است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه ای گفت: “این شبکه ها با هم ده ها میلیون دلار از طریق سیستم های مالی منطقه ای پولشویی کرده اند و عملیات مبادله ارز و تجارت طلا و لوازم الکترونیکی را به نفع حزب الله و سپاه پاسداران [نیروی قدس] انقلاب اسلامی انجام داده اند.”

در این بیانیه آمده است: “حزب الله از درآمدهای حاصل از این شبکه ها برای تامین مالی فعالیت های تروریستی و تداوم بی ثباتی در لبنان و سراسر منطقه استفاده می کند.”

بلینکن گفت حزب الله به طور فزاینده ای به دنبال منابع درآمدی برای تقویت خزانه خود است و از دولت های جهان خواست تا اقدامات لازم را برای اطمینان از عدم بهره برداری دیگر گروه های تروریستی از قلمرو و موسسات مالی خود انجام دهند.

وی گفت: “ایالات متحده در هدف قرار دادن این شبکه ها کوتاهی نمی کند و ما به اقدامات خود برای اخلال در فعالیت های آنها ادامه می دهیم.”

وزارت خزانه داری گفت که تحریم ها شامل توقیف اموال افراد و اشخاص مستقر در ایالات متحده و ممنوعیت تمام معاملات با آنها می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا