اجتماعیایرانسیاست

ابراهیم گنجی، ودود اسدی و محمد عینی تبرئه شدند

شعبه ۱۲ دادگاه انقلاب رشت ۳ تن از فعالین مدنی و دانشجویی تورک ساکن رشت را که توسط نیروهای امنیتی در جریان حمایت از آزادسازی قره باغ بازداشت شده بودند، از اتهامات مطروحه تبرئه کرد.

شعبه ۱۲ دادگاه انقلاب رشت ۳ تن از فعالین مدنی و دانشجویی تورک ساکن رشت را که توسط نیروهای امنیتی در جریان  حمایت از آزادسازی قره باغ بازداشت شده بودند، از اتهامات مطروحه تبرئه کرد.

اتهامات انتسابی بر علیه این فعالین مدنی آذربایجانی «اقدام علیه امنیت ملی» و «تبلیغ علیه نظام» عنوان شده بود.

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی، رأی دادگاه بصورت شفاهی به این فعالین ابلاغ شده است.

ابراهیم گنجی، سردبیر نشریه دانشجویی یاغیش دانشگاه رشت، شامگاه روز یکشنبه ۲۷ مهرماه از سوی مأمورین امنیتی-اطلاعاتی ایران در این شهر بازداشت شده بود.

همچنین بخوانید: گزارشی تازه از بازداشت شدگان اعتراضات آذربایجان به ادامه فعالیت گمرک نوردوز

ودود اسدی و محمد عینی، دیگر فعالین مدنی تورک ساکن رشت نیز صبح روز دوشنبه ۲۸ مهر ماه سال ۹۹ توسط نیروهای امنیتی ایران بازداشت شده بودند.

همچنین بخوانید: فعالین بازداشت شده در رشت با تودیع قرار وثیقه موقتاً آزاد شدند

بازداشت های گسترده فعالین مدنی آذربایجانی در شهرهای تبریز، اورمیه، اردبیل، زنجان، رشت، تهران، خیاو (مشکین‌شهر) و ماکو در پی راه‌پیمایی‌های حمایتی از آزادسازی قاراباغ اشغالی و اعتراض به حمایت دولت ایران از ارمنستان و نیز بسته شدن مرز نوردوز صورت گرفته بود.

این تجمعات و راه‌پیمایی‌ها از روز سه‌شنبه ۸ مهرماه در پارک جیرال اردبیل آغاز و تا روز یکشنبه ۲۷ مهر ماه سال ۹۹ ادامه داشت.

فعالین زیادی همچون آقایان گنجی، اسدی و عینی بدون شرکت در تجمعی بازداشت شده بودند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا