خاورمیانهسیاست

احمد مسعود مردم سراسر افغانستان را به قیام در برابر طالبان فراخواند

احمد مسعود، رهبر مقاومت ملی پنجشیر در پیامی گفته است که می‌ایستد و مبارزه می‌کند و مردم را به مقابله با طالبان فراخواند.

احمد مسعود، رهبر مقاومت ملی پنجشیر در پیامی گفته است که می‌ایستد و مبارزه می‌کند. وی در صحبت‌های امروز خود گفته که طالبان به اعلامیه سراسری علمای دین توجه نکردند و به حملات شان ادامه دادند.

احمد مسعود سقوط ولایت پنجشیر را تایید کرد.

الجزیره گزارش داد احمد مسعود فرمانده پنجشیر در یک پیام صوتی مردم را به مقابله با طالبان فراخواند و از جامعه جهانی خواسته حکومت طالبان را به رسمیت نشناسند

وی گفته که با همه کسانی که در برابر طالبان سلاح برمی دارند همکاری می کنم

او گفته که «ما با استقبال از اعلامیه علمای دین، از طالبان خواسته بودیم جنگ را متوقف کنند و اختلافات از راه گفتگو حل شود.»

طالبان اما گفتند که مشکل پنجشیر  با گفتگو حل نشد و تنها گزینه نظامی روی دست مانده بود.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفت که «ما نمی‌خواهیم در افغانستان یک جزیره‌ای جداگانه ای وجود داشته باشد. ما وقتی نزدیک مقام ولایت پنجشیر رسیدیم طرف مقابل صدای صلح بلند کرد.»

از سوی دیگر، امرالله صالح با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام خود نوشت که او در پنجشیر است و مقاومت ادامه دارد و ادامه خواهد داشت.

وی گفت: “‏من اینجا هستم با خاک و با وطنم و بخاطر دفاع از کرامت این خاک تا آخرین قطره‌ای خون با لشکر جهل پاکستانی مقاومت خواهم کرد.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا