آذربایجانجهان

ارمنستان در پوشش مصالح ساختمانی سرباز به قره باغ منتقل می کرده است

ارمنستان در پوشش مصالح ساختمانی نیروها را به قره باغ به مناطق آذربایجان که اکنون در منطقه مسئولیت نیروهای حافظ صلح روسیه قرار دارند، منتقل می کرد.

این واقعیت در گزارشی که توسط پاتریک لنکستر، روزنامه نگار آمریکایی از ایروان، مقابل وزارت دفاع ارمنستان تهیه شده، فاش شد. والدین در مقابل وزارت جمع شدند و اعتراض کردند که چرا فرزندانشان را مخفیانه با کامیون های حامل مصالح ساختمانی به قره باغ می فرستند. آنها می خواهند فرزندانشان را به قره باغ نبرند و فقط در ارمنستان به خدمت سربازی خود ادامه دهند. زیرا قره باغ قلمرو آذربایجان است و الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان گفت که سربازان ارمنستان باید از قره باغ خارج شوند.

گزارش تصویری پاتریک لنکستر ثابت می کند که دولت ارمنستان به طور سنتی دروغ گفته و مفاد توافق نامه سه جانبه ۱۰ نوامبر را نقض کرده است.

یکی از بستگان یکی از سربازان گفت: “ما نمی خواهیم فرزندانمان تحت عنوان مصالح ساختمانی به قره باغ منتقل شوند. پیش از این به ما گفته شده بود که آنها به قره باغ بر نمی گردند و به خدمت خود در ارمنستان ادامه می دهند. حالا آنها می خواهند آنها را مخفیانه به قره باغ ببرند. فرزندان ما مصالح ساختمانی نیستند. در آنجا یا اسیر می شوند یا کشته می شوند. علی‌اف گفت که نباید هیچ سرباز ارمنی در قره باغ وجود داشته باشد و السلام.”

یک شهروند ارمنی دیگر نیز گفت طبق توافق نامه سه جانبه، سربازان ارمنی نباید در قره باغ خدمت کنند، زیرا این منطقه قلمرو آذربایجان است و وزارت دفاع ارمنستان چنین حقی ندارد.

او گفت: “ما نمی خواهیم فرزندانمان به قره باغ اعزام شوند. همانطور که در بیانیه ای به امضای رهبران ارمنستان، روسیه و آذربایجان رسیده است، آنها نباید در آنجا باشند. فرماندهی ارمنی ما نیز مشتاق خشونت است.”

یکی دیگر از ارمنی های مسن می گوید که نوه او یک سال و نیم در ارتش بوده و در جنگ شرکت کرده است. او در جبرائیل، در خط مقدم بود. “جنگ تمام شده است، او زخم ترکش دارد و افسرده است. با این حالش برگشته است، افرادی از وزارتخانه آمدند و گفتند که چرا او در خانه است، مجبور شد به واحد نظامی برگردد. آنها گفتند که او را می برند و معالجه می کنند. حالا آنها می خواهند به قره باغ برگردند. اما او دیگر هرگز در قره باغ خدمت نخواهد کرد! او باید در ارمنستان خدمت کند.”

معترضین گفتند كه فرزندانشان حدود ساعت ۳ بعدازظهر با خانه تماس گرفتند و گفتند: “آنها می خواهند ما را با لباس غیرنظامی به قره باغ ببرند.”

به گفته یکی از والدین، ​​سربازان را می خواستند با اتومبیل‌هایی که شیشه‌هایش با نوار سیاه پوشانده شده، ببرند، اما پس از اعتراض آنها، انتقال سربازان به قره باغ متوقف شد. به نظر می رسد طرف ارمنی نیز با پنهان کردن سربازان با لباس غیرنظامی و در زیر مواد ساختمانی و انتقال آنها به قره باغ، نیروهای حافظ صلح روسی را فریب می دهد. این گزارش مجدداً تأیید می کند که آذربایجان باید موضوع کنترل دقیق تر ترافیک در راهرو لاچین را با طرف روسی مطرح کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا