آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

اسامی زنان بازداشت شده در اعتراضات به ادامه فعالیت گمرک نوردوز و ارسال سلاح به ارمنستان

در اعتراضات روز یکشنبه ۲۷ مهر شهرهای مختلف آذربایجان به ادامه فعالیت گمرک نوردوز و ارسال سلاح به ارمنستان، شمار زیادی از معترضین با ضرب و شتم شدید بازداشت شدند.

بر اساس گزارشات رسیده، فقط در اعتراضات شهر تبریز دست‌کم ۱۰ تن از فعالین مدنی زن همراه با دخترانشان با ضرب و شتم شدید بازداشت و به مکان‌های نامعلومی منتقل شده‌بودند.

در روز اعتراضات به دلیل تعداد بالای بازداشت شدگان و همچنین نا شناخته بودن اغلب بازداشت شدگان، موفق به احراز هویت آنان نشده بودیم.

پس از گذشت ۳ روز، هویت چند تن از بازداشت شدگان زن توسط گروه خبری ای‌ان‌تی احراز شده است. بر این اساس، روز یکشنبه ۲۷ مهرماه در تبریز: «شیما الماسی»، «مهتاب اصغری نژاد و آیلین شیرزادی (مادر و دختر)»، «حبیبه (ملیحه) برقی»، «مینا ولی‌پور»، «سارا طوری»، «سکینه عبدی» و «فاطمه ابراهیم زاده و کوثر نعمتی (مادر و دختر)» توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.
از میان این فعالین زن، «کوثر نعمتی» کودک ۱۳ ساله «فاطمه ابراهیم زاده» بعد از ۲۴ ساعت بازداشت در نهادهای امنیتی روز دوشنبه ۲۸ مهر آزاد شده است.

همچنین، «سکینه عبدی» پس از ۴ روز بازداشت، روز چهارشنبه ۳۰ مهر به علت بیماری آزاد شده است.

گفتنی است که عفت نیکبخت، دیگر فعال مدنی زن ساکن تهران ظهر روز یکشنبه ۲۷ مهرماه سال ۹۹ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و تا کنون از وضعیت وی اطلاعی در دست نیست.

در اعتراضات روز یکشنبه ۲۷ مهرماه سال ۹۹ که در شهرهای مختلف آذربایجان برگزار شد، شمار زیادی از فعالین مدنی بازداشت شده‌اند که تاکنون فقط هویت چند نفر از آنان احراز شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا