آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

گزارشی تازه از بازداشت شدگان اعتراضات آذربایجان به ادامه فعالیت گمرک نوردوز

بر اساس گزارشات رسیده در اعتراضات روز یکشنبه ۲۷ مهر شهرهای مختلف آذربایجان به ادامه فعالیت گمرک نوردوز و ارسال سلاح به ارمنستان، شمار زیادی از معترضین با ضرب و شتم شدید بازداشت شدند.

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی، روز شنبه ۲۶ مهر ماه نیروهای امنیتی-اطلاعاتی ایران در تبریز، فعالین مدنی رسول رضوی، اکبر مهاجری، حسین محمدیان و حسین امیر هجری را بازداشت و به مکان‌های نامعلومی منتقل کرده‌اند.

همچنین روز یکشنبه ۲۷ مهرماه در جریان راه پیمایی اعتراضی در تبریز به منظور بسته شدن گمرک نوردوز که از این پایانه مرزی انتقال تسلیحات به ارمنستان صورت می گیرد، ۱۰ تن از فعالین مدنی زن آذربایجانی در حالی که توسط مامورین امنیتی حکومت ایران جلوی چشم کودکانشان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند، همراه با کودکان بازداشت و به مکانهای نامعلومی منتقل شده اند. تا کنون هویت دو تن از این زنان فعال آذربایجانی مشخص شده است. بر این اساس سارا طوری و ملیحه برقی صدقیانی به همراه ۸ تن دیگر از فعالین مدنی زن که موفق به احراز هویت آنها نشده‌ایم، با ضرب و شتم بازداشت شده اند. تا کنون از وضعیت سلامتی، بازداشت و اتهامات مطروحه بر علیه این فعالین اطلاعی در دست نیست.

ملیحه برقی صدقیانی و سارا طوری

در تبریز همچنین، ابراهیم فرج زاده، عیسی یگانه، علی حاج محمدی، ناصر احمدی، محرم کریمی، رضا زارعی و سیامک کوشی در همان روز توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکانهای نامعلومی منتقل شده‌اند.

  ابراهیم فرج زاده
سیامک کوشی

عفت نیکبخت، دیگر فعال مدنی ساکن تهران ظهر روز یکشنبه ۲۷ مهرماه سال ۹۹ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

عفت نیک‌بخت

روز یکشنبه، ابراهیم گنجی، مدیر مسئول نشریه دانشجویی یاغیش دانشگاه گیلان در رشت، آیدین ذاکری در خیاو (مشگین شهر) و رضا سیدنوری در پارس آباد مغان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

آیدین ذاکر و رضا سید نوری

تا کنون از میان این شهروندان عیسی یگانه، علی حاج محمدی، ناصر احمدی و محرم کریمی که در زمان بازداشت مورد ضرب و شتم قرار گرفته بودند، شب گذشته آزاد شدند.

همچنین خبر می رسد که «آیدین ذاکری» ساکن مشگین شهر با تودیع وثیقه ۳۰ میلیون تومانی و «رضا سید نوری» ساکن پارس آباد مغاد با تودیع وثیقه ۷۰ میلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی آزاد گردیدند‌.

از بازداشت شدگان پارک جیرال اردبیل که تجمع اعتراضی با همین مضمون برگزار شده بود،  «سجاد جولانی» و «محمد جولانی» روز دوشنبه ۲۸ مهر با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی موقتا و تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی اردبیل آزاد شدند.

محمد جولانی و سجاد جولانی

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا